לתרומות לחץ כאן

אדם שנמצא עם ילד קטן לבדו – שינה בסוכה

שאלה:

גבר שנמצא לבדו עם בנו הקטן (בן 3-4) בחג הסוכות, האם פטור משינה בסוכה?
מדובר במקרה שקצת קשה ליצור מצב שהילד יוכל לישון עם אביו בסוכה.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מכיר את התנאים אצלכם שם בארה"ב, אני מניח שבאמת קר וגשם, בפרט השנה שהחג מאוחר מאוד – לאחר שנה מעוברת, ואם אין אפשרות שהילד יישן בסוכה הרי שגם האב פטור כדין חולים ומשמשיהם שפטורים מן הסוכה, ילד בגיל כזה נחשב חולה שאין בו סכנה, וככל שהוא נזקק לאביו יש כאן בודאי ענין זה, וגם ענין שלוחי מצוה שפטורים מן הסוכה. אבל אם כן יתאפשר זה ודאי עדיף.

ברכה והצלחה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. ארה"ב?
    השאלה היא בארץ הקודש. המצב פשוט לא כ"כ מאפשר שהוא יישן בסוכה (הוא עשוי לא להירדם, או לחילופין להתעורר במהלך השינה וכדו', מאחר ואינו רגיל בזה).

  2. שלום וברכה לשואל הנכבד.
    גם אני גר בארה”ב. עם הקור והגשם של סוכות.
    אין לי שמץ של מושג מה המצב עם הילד בן השלוש ומה מונע בעדו לישון בסוכה. כשהילדים שלי היו בגיל הזה היה להם ממש כייף לישון שם ואכזבה כשלא היה שייך. הם ממש התחננו. היה צורך ליצור מצב שהוא לא יוכל לישון שם כשהיה בדבר מניעה. אחרת באופן טבעי זה היה המקום שלו

  3. משום מה אני מניח שלא יסתדר שיישן בסוכה (בפרט שיש אחרים שגם יישנו בסוכה, ולא בהכרח יסתדר), אבל כמובן שאם שייך – אשמח שיישן בסוכה.
    השאלה היא במקרה שזה אכן לא מסתדר.

    (אני אכן מארה"ב… אבל השאלה היא לגבי חג הסוכות בישראל. לא תפסתי שהתוכנה יכולה לזהות מאיפה השואל, ועל כן תמהתי מנין לכם שאני מארה"ב…).

  4. תנסה לסדר ואם זה לא הולך בשום אופן, והוא נזקק לך, כתבנו שאלתה פטור. אני מסכים עם המגיב הקודם שבדרך כלל ילדים רואים בזה חוויה עצומה, כך מנסיון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל