שאלה:
שלום וברכה
מתנצל נעבוד המקום השאלה היא כזאת,
אם יש לי להתפנות "גדולים" (מחילה) ויש עליי ציצית, עליי להוריד את הציצית ואז ללכת? זה מה שאני תמיד עושה ואולי אני לא עושה נכון כי פלילי הציצית אסור שיהיו גלויים ואני לא רואה איך להסתיר אותם.
ועוד שאלה אם הכנתי קפה ועזבתי אותו ל20 דקות ובזמן הזה בירכתי על עוד משהו, אז שאני בא לשתות לברך עליו שוב או שבירכתי כבר על הכוס וזה בסדר? תודה!
תשובה:
מותר להיות עם ציציות גלויות בשירותים, אין צורך להוריד. טלית גדול שמיועדת לתפילה אין להכנס איתה לשירותים.
אם הסחת דעת מהקפה ושכחת ממנו, יש לברך עליו, ואם לא, די בברכה זו.
ערב טוב.
אומנם מעיקר הדין אין בעיה לגלות ציציות בשירותים,אבל נוהגים להכניס הציציות מתחת לחולצה ולגלגל מעט את החולצה כך שהציציות מוסתרות בזמן השהייה בבית הכסא
אשמח למקורות למנהג זה.
ראה דברי הט"ז על אורח חיים סימן כא (סעיף ג), שכתב "הטלית קטן שלובשין תחת הבגד שאנו נוהגים בו – בזה ודאי מותר ליכנס לצרכיו, כיוון שהוא מכוסה".
מכאן, מובן שההיתר בטלית קטן כיוון שמכוסה (כמו שנוהגים בני ספרד)
נכון אני רואה, אמנם מנהג העולם להקל בזה כדברי הפרי מגדים שם משב"ז ס"ק ג והמחמיר לכסות בפרט כשעושה צרכיו הגדולים תבוא עליו ברכה. בקטנים יש להקל יותר כמו שהובא בפוסקים שגם הט"ז לא החמיר שלא להכניס לשירותים אלא שלא יעשה בזה צרכיו. יישר כח
בפועל בני ספרד מכסים.
זה לא בעיה להרים מעט את החולצה ולתחוב לתוכה את הציציות.
בנקל,אז למה לא?
היכן המקור למנהג בני ספרד?
אדרבה בביאור הלכה תקפ"ח ד"ה "שמע ט' " אולי יש לדיייק שלא מכסים דדימה זאת לתקיעת שופר
יישר כח!
הרבה מקורות לבני ספרד שלא להכנס לבית הכסא בציציות מגולות.
בן איש חי שנה א בראשית סעיף ט.
וראה חסד לאלפים סימן ח סק"ו.
ובילקו"י הלכות ציצית עמ שנד תשובה ו כותב שהמחמיר לכסות הציציות כשנכנס לבית הכסא תבוא עליו ברכה.
השאר תגובה