לתרומות לחץ כאן

יום החתונה / תחנון כשיש חתן בבית הכנסת

שאלה:

שלום כבוד הרב,

יום חתונתי מתקרב ואני תוהה כיצד להפוך את יום החתונה ליום שהוא תהליך רוחני ולא יום כמו יצא לי להיות בו בחתונות של חברים – צילומים, אלכוהול ושות'.

אשמח להצעה של לוח זמנים – סדר יום רוחני, כיצד להעביר את היום עד חתונתי שתהיה לקראת השקיעה.

חשבתי לבלות את היום בכותל המערבי בתפילות (חתונתי תהיה סמוכה לירושלים), טבילות במקווה. אני גם תוהה אם להעביר אותו לבד או עם חברים. כי זה יום חשוב של תשובה גם, אז אני רוצה למלא אותו בתוכן רוחני וחוויה רוחנית עד לפסגת החופה והקידושין.

ובקשות ושאלות נוספות,
1. האם יש דגשים מיוחדים בשבוע של לפני החתונה (החלטנו שאנחנו לא נפגש ולא נשוחח טלפונית עד יום החתונה, אך זוגתי רוצה שנצטלם כמה שעות לפני החופה, הסכמתי בשביל שלום בית)?
2. במידה ואני מתפלל במניין שלא בבית הכנסת שלי ולא יודעים שאני חתן – כיצד יש לנהוג בתחנון? האם לא לעשותו ולחכות עד שכולם יסיימו? האם זה איסור לומר תחנון בשבוע של שבע הברכות או מנהג?
3. כמה זמן של חופש מומלץ לקחת מעבודתי (אני מורה) על מנת לשמח את אשתי לעתיד?
4. שבת חתן – עליה לתורה, מהו מנהג אשכנז – בשבת של לפני החתונה או בשבת שאחרי (החתונה תהיה בשקיעה של יום ב' בשבוע אור ליום ג')

תודה הרב

מקווה שסידרתי את השאלות בצורה ברורה, אני פשוט מתרגש לפני החתונה הקרבה.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית מזל טוב ותזכו לבנות בית נאמן בישראל, אנחנו מתרגשים איתך יחד!

יום החופה הוא יום מחילת עוונות, כעין יום כיפור לבני הזוג, ולכן מתענים בו. בודאי מומלץ להשקיע בו זמן ניכר בתפילות. רבים מבני ירושלים באים לכותל המערבי, תשקול אם כדאי לעשות זאת ביום החופה עצמו, ירושלים מאוד פקוקה, ואתה צריך לצאת שוב מהעיר, להתארגן להתקלח להתלבש לנוח, מאוד חשוב שתבוא לחתונה כשאתה במיטבך, חזק מרגיש טוב ורענן.

לגבי תחנון, אמנם הט"ז בסימן קלא ס"ק י כתב שהחתן יצא מבית הכנסת כדי שהציבור יאמר תחנון, אבל אין המנהג כך, ראה כף החיים שם סקפ"ז, שו"ת קנין תורה ח"ב סוס"י מ"ד שכתב מעולם לא ראיתי שנוהגין כן, שו"ת להורות נתן ח"ח סי' צ"ו, תשובות והנהגות ח"ג סי' נ"ה, ובאורחות רבנו ח"ג עמ' ר"י בשם החזו"א זצ"ל שאין לחוש לדברי הט"ז והמשנ"ב, וילך חתן ויתפלל בביהכ"נ ללא פקפוק. לכן, גם אתה אל תתחבא, אין אסיור אם אמרו תחנון, אבל למה שלא ישמחו איתך, יברכו אף שימנעו מתחנון.

לגבי החופש אין כללים, בשבוע של השבע ברכות אסור כמובן לעבוד, אחר כך, לפי ההרגשה שלכם, אולי תיקח עוד יומים שלושה שאז אתם לעצמכם בלי כל החגיגות וזה נחמד.

החתן עולה לתורה בשבת לפני החתונה, שבת זו נקראת אופרוף, אבל ודאי הוא עולה גם בשבת שלאחריה, שבת השבע ברכות. את החופה אין לעשות בשקיעה אלא או לפניה או לאחר צאת הכוכבים, כדי שלא להכנס לספקות הן לגבי תאריך הכתובה, הן לגבי ימי השבע ברכות.

בשורות טובות ותמיד שמחות יפות ונעימות! חיים טובים ומאושרים!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל