שאלה:
ראיתי מובא שהגרי"ש אלישיב ועוד הקילו להתייחד עם אישה שבעלה בעיר, וכן אשתו משמרתו, בזוג שנישאו נישואין אזרחיים, שהרי מקפידים על הזנות.
האם כמו כן נאמר, שזוג גברים נשואים או נשים נשואות רח"ל, יש כלפיהם את ההיתרים הנ"ל, באופן שידוע שהם נישאו והתייחדו אחד לשני, ומקפידים זה על זה?
תשובה:
ודאי שלא. ראשית, אנשים שפרוצים ברמה הזו, אין לגביהם כל הקלה. שנית, הרי אין משמעות לניושאין כאלו כלל, ואם תתיר כאן, אין לדבר סוף, ומה הדין אחד שאמא שלו מאוד כועסת אם הוא עושה משהו כזה, הנוכחות שלה בעיר תתיר לו יחוד? ודאי שלא. מה שכתוב בחז"ל, ותו לא מידי. אגב, אשמח להפנייה מדוייקת למקור דברי הגרי"ש אלישיב.
בשו"ת ישכיל עבדי (ח"ה אה"ע סי' כב) כתב אמנם שאיש ואישה הגרים ביחד בקביעות בלא חופה וקידושין מן הסתם מקפידים זה על זה כבני זוג נשואים, ולדעתו מותר להתייחד עם אישה זו אפילו כשהאיש אינו בביתו אלא במקום אחר באותה עיר, כדין "בעלה בעיר". אבל בציץ אליעזר (ח"ו סי' מ פרק יז אות ט) סובר שאין בזה היתר "בעלה בעיר", "ואולי גם לא אפילו כשהוא נמצא בבית אתה"!! ונראה שכך היא פשטות הדברים.
שלום וברכה ויום נעים.
הרב אומר שהוא לא עונה אבן העזר מה קרה?
ייחוד אצלנו זה לא ממש אבהע"ז…
השאר תגובה