לתרומות לחץ כאן

טבילת טוסטר / אמירת דברי קדושה כנגד פאה נכרית

שאלה:

שלום וברכה,
1. בקשר לטבילת טוסטר, הטבלתי טוסטר אבל לאחר מכן שמתי לב שלא כל החלק המתכתי בהכרח נרטב… (זאת אומרת שהמים לא ממש יכלו להיכנס לכל החלקים הפנימיים שבטוסטר שהם לא באים במגע עם האוכל)
האם זה בעיה?
2. אם אישה לובשת פאה שמקורה מהודו (ששם כידוע הנשים מגלחות את השיער כקורבן אלילי – ע"ז ממש, ומכל השיער שנאסף במקדשים הללו של הע"ז עושים 'ביזנס' עם כל העולם וכמעט שאין להשיג מקורות אחרים לשיער לפאות חוץ מהודו – וסתם בנוסף, לאחר שקראתי הרבה חומר על הנושא התברר שמזייפים את המקור של שיער הפאות לא פעם וכותבים שמדובר בשיער מברזיל וכד' בגלל הסלידה שיש ליהודים נוצרים ומוסלמים משיער של עבודת אלילים)
השאלה אם יש בעיה לברך ולומר דברים שבקדושה מול פאה שכזו? (בחוברת פלונית שעסקה בנושא, הביאו שיש להסתפק בזה והביאו מס' ראיות שלכאורה אומרים שיש בעיה…
אשמח לשמוע מה רבני האתר אומרים.

תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אם הטבלת אותו באופן שלפי צורת הכלי וחיבוריו הגיעו מים לכל מקום אפשרי זה בסדר, והשאר יחשב בלוע שאינו טעון ביאת מים. אבל אינני יודע אם זה בדיוק מה שהיה כיון שלא הסברת בדיוק.

מציאות שאתה מתאר בענין הפאות אינה מדוייקת כלל. ראשית מחלוקת גדולה אם הנעשה במקדשי הודו נחשבת פעולה של תקרובת עבודה זרה, יש שפירשו שזו הכנעה בלבד לפני הכניסה לאליל ולא קרבן לאליל. גם הקביעה שרוב השיער בעולם משם מן הסתם אינה נכונה והוכחשה על ידי גורמים יודעי דבר. כך שהגם שודאי ראוי לל אשה לרכוש פאה עם הכשר או ממקור ידוע, ולא להכנס לספקות, לבוא ולהחמיר שאסור לומר דבר שבקדושה כנגד פאה נכרית זה הרבה יותר ממוגזם.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. מדובר בטוסטר לחיצה, הכנסתי את הטוסטר כך שכל החלקים החיצוניים (שנוגעים באוכל) יגעו במים אבל הצדדים הפנימיים של לוחות הנירוסטה לא נרטבו לגמרי…
    בנוגע לפאות, האמנתי שאתם ישר תשללו, אבל את הוראת המתירים שהזכרתם נראה שסותרים לגמרי בחוברת מקיפה של אנשים שהיו במקדשים בהודו ומעידים לשם מה מתגלחים וכו' שנקראת "הישכם אוהבים את ה'"… (אם אתם רוצים לראות את טענותם תוכלו להשיג את החוברת ולבדוק את דבריהם)

    ואם אכן באמת מדובר בשיער של עבודה זרה האם לדעתם יש לאסור לומר דברים שבקדושה ממול הפאה?

  2. 1. זה בסדר.
    2. כנגד חוברת לא מדוייקת זו יש גם חוברות הפוכות, אני מכיר את כל החומר על כל צדדיו ולכן השתדלתי מאוד לדייק בתשובתי.

  3. 1. בשו"ת הר צבי יו"ד סי' קח דן בכל כלי המורכב מחלקים, שעל ידי שטובלים אותו כולו יחד נמצא שהמים לא באים במקומות המחוברים, והעלה שעדיף להטביל יחד ולא לפרק, כי אז אולי בטל ממנו שם כלי, אמנם סבר למעשה להכשיר גם כשפורק, אלא שבאופן זה צריך שיפורק לגמרי, אבל לכתחילה לא לפרק, וכך נהגו לגבי ידיות של סירים לא לפרק את הברגים אף שכך מים לא באים במקום הראש של הבורג על דופן הכלי. כי כך צורתו. אני מווה שהבנתי נכון וזה דומה למקרה שלך.
    2. יש ספר חן וכבוד, ויש עוד חוברות של הרב יואל שילה שאינני זוכר כרגע את שמן.אינני בא לקבוע עם מי האמת המדוייקת, נראה שהיא איכשהוא באמצע, אל הצורה בה הגדרת את הדברים ודאי רחוקה מהאמת.

  4. וכי בכלל יש איזה שהוא איסור של והיה מחניך קדוש באם לא רואים את שערות הראש כלל מאחר והם מכוסים במחיצה של פיאה(כמובן זה לא נאמר לפי השיטות שבכלל אוסרים פיאה נכרית-שמצד זה הרי ממילא השואל לא דן), והרי האיסור האחר שלא להתפלל לפני אליל הוא רק מפני שאז הוא נראה כמתפלל אל האליל-,ומזה שייך כלל לכאן? וכי יעלה על הדעת למישהו שיש כזה היכא תמצא של איסור הירהור על עבודה זרה שלא לפני חפצא של אליל מכוח ראיית שערות אלו??והשואל הרי שאל ,לפי משמעות השאלה,מצד והיה מחניך קדוש?

  5. הכל מוכר, קראתי גם כל מה שעונים ודוקא לא השתכנעתי בכלל, אינני מביע דעה הלכתית בנושא זה אבל ההתרשמות שלי היא שבודאי לא מדובר בתקרובת עבודה זרה אלא בפעולת הכנעה לפני הכניסה לאליל, האתרים הללו כולם מוכרים ופעמים רבות גם באו לכאן במסווה של שואלים כדי שנפרסם אותם עוד ועוד. אתה אני מתרשם באמת לא בענין אבל היו הרבה שהתבררו כאן כבענין מאוד, אף פעם לא הבנתי למה בכל נושא הלכתי ניתן לדון בנחת ובנעימות ובנושא הפאות הרבה פעמים זה משהו מאוד רגשי נגוע ומגיע לפעמים לכתיבה מאוד לא נאותה. חלילה אין כוונתי אליך שאתה נשמע אדם שבאמת בא לברר, רק להסביר לך למה כבר התעייפתי מכל החוברות והאתרים הללו…
    ההודעה הבא תהיה למה אישרתי את התגובה שלך שמובילה לאתר שמפרסם שקרים וכו', נראה שכולנו כבר עייפנו מכל זה….

  6. ובמחשבה שניה גם מחקתי את הקישורים ששלחת, אינני רואה צורך שנהיה אנחנו הפלטפורמה למלחמה הזו שמעולם לא הבנתי את מניעיה.
    אגב, אם אתה רוצה לברר הלכה אף פעם אל תקרא רק צד אחד, ואף פעם אל תקרא חוברת שבאה "לתהות על קנקנו של מישהו", רק חוברות עניניות שלא מכפישות ועוסקות בדברים בנעימות וביושר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל