לתרומות לחץ כאן

שייק מפירות שביעית שאינם ראויים לאכילה / אכילה במטבח טרף / מאכל שנגעו בו בלי נטילת ידים

שאלה:

שלום
1. רציתי לשאול אם יש לי כמה אפרסקים או אגסים רכים מאוד, האם אפשר לסחוט או לרסק אותם לשייק או מחית, כי אילו פירות שחשיבותם יותר באכילה ולא רגילות לרסקם כמו אבוקדו או תפו"א וכדומה, אבל במקרה שהם רכים, לא נאכל אותם כך והם יזרקו ( כמובן לפח שמיטה), מה עושים? האם אפשרי לרסקם או לסחטם?
2. אפיית של עוף בתנור בתבנית לא מוכשרת על גבי נייר אפייה בלבד, האם המאכל נאסר? הרי כידוע התבנית אינה בת יומה , סתם כלים אינם בני יומם, האם אני צריך לשאול את בעלת הבית האם נאפה משהו בתבנית זו ב24 שעות, או להסיק שהתבנית היא אינה בת יומה, כיוון שסתם כלים אינם בני יומם, וכן שאלה נוספת, האם המאכל מותר?
3. שאלה לגבי נגיעה במאכלים ע"י יהודי שלא נוהג ליטול ידיים בבוקר , כמו למשל בפירות או בלחם, וכן האם משנה האם הפירות רטובים לגבי הטומאה.
וכן כידוע במכולות מסוימות עובדים עובדים יהודים שלא שומרים תו"מ והם נוגעים בלחמים לסדרם ( אני מדבר על לחמים שאינם מכוסים בניילון).
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

1. עד כמה שלאכילה כבר אינם ראויים לכאורה מותר לרסק, לא גרע מליתנם לפני בהמה.

2. סתם כלים אינם בני יומם, אבל התנור מן הסתם גם טרף, וצריך שישים כנגד כל מה שיש בו בעין. באופן כללי לא הייתי אוכל שם, מי יודע מה עוד עשו, איזה כשרות העוף ואיזה כשרות התבלינים ובאיזו סכין חתכו את הבצל, הכלל כשלא רוצים להכשל אוכלים רק אצל מי שמקפיד היטב על דיני הכשרות. כמובן במידת האפשר.

4. פרי שניתן לרוחצו יש לרוחצו ג' פעמים לחם וכדומה אי אפשר לרחוץ יש להל ולאוכלו, למעט בירה – שיכר, שזה גם שאי אפשר לרחוץ אין לשתות. ראה משנה ברורה בתחילת סי' ד.

בהצלחה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מועיל, אני רק מעיר שכל העסק הזה מועד לכשלונות, אז כשיש שעות הדחק מוצאים את הפתרונות המדוייקים, אבל אם אם אין הכרח לאכול בכזה מטבח עדיף להמנע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל