לתרומות לחץ כאן

הבדל בין בעזרת ה' ובין עם ירצה ה' ביום יום

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

שאלה פשוטה, לגבי מושג שמור בפי הבריות שאומרים כתשובה כשרוצים לעשות משהו כגון בוא נלמד מחר יותר מוקדם כפי שאמרנו וכו' לקנות משהו וכו' וכו' וענוים "בעזרת השם כן נעשה וכו' " וכו' או עונים "אם ירצה השם", השאלה מהו עדיף?

דהיינו לעונים "אם ירצה ה'" שומע אני צד ענוה בדבר כי מודה שאף שרוצה הדבר הכל תלוי בשם ומבטל רצונו מפני רצון ה' וזה משובח, מצד השני לכולם אוחזים בדרגה ההיא ויכול להישמע לא כ"כ שהאדם רוצה משהו מפני שלא אמר כן רוצה הדבר, אף שמשמע, ובזה נראה שכשעונים " כן בעזרת ה'" נראה יותר משמח למי ששואל לשמוע זה, אבל מצד השני מי יודע אם ה' בעד הדבר לומר בעזרת ה'? ובזה שומע אני לומר כך כאשר אומרים על דבר מצוה ומעשים טובים שודאי ללא ספק שרוצה ה' מאוד בדבר ואז כיון שהכל תלוי בו "בעזרת ה' " מורה עונה שמודה שהכל תלוי בו ורק עם עזרתו ייעשה הדבר ולא בכוחי בידי.

שניהם מושגים טובים מאוד אבל מה עדיף לומר?
סתם אם ירצה ה' וכשמדובר בדבר מצוה בעזרת ה' ? או אם בני אדם חי חיים שהכל בגדר מצוה כמו שמפרשים המפורשים שאף שינה יכול להיות דבר מצוה עם הכוונה לשם מצוה שישן כדי להיות חזק ללמוד, שאז יאמר בעזרת ה' כי אין דבר חול אצלו?

תודה

תשובה:

שלום וברכה

שניהם טובים והכי נכון זה להגיד כמו שאתה מרגיש… יש ביהדות מקום לכל אדם גם להתבוננות ועבודה פנימית, ואם אתה מרגיש יותר ענווה ואמונה באופן אחד של אמירה, אדרבה, תעשה זאת, ואם אדם מרגיש להיפך, או שכלל אין לו הרגשה מיוחדת בנושא זה אלא בנושאים אחרים, אז הוא יעשה את ההתבוננות הפנימית שלו באופנים אחרים.

בהצלחה רבה מאוד.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל