שאלה:
שלום וברכה להרב שליטא https://din.org.il/2022/02/22/%d7%92%d7%95%d7%a3-%d7%a0%d7%a7%d7%99-%d7%91%d7%9b%d7%aa%d7%99%d7%91%d7%aa-%d7%a1%d7%aa%d7%9d/
מה המקורות לתשובת הנ״ל, והאם היא שייך לכל סתם או רק למגילה שהיא דרבנן. ועוד מה נעשה עם החיוב לקדש שם השם ולקדש לכתיבת סתם ?
תשובה:
בעיני זה פשוט, ואיני רואה הבדל בין סוגי הסת"ם, אבל לשאלתך מצאתי שכך הורה גם הגר"מ אליהו זצ"ל בספרו מאמר מרדכי הלכות סת"ם, הוא מחדש שם שכאשר הגוף לא נקי יש בכך פגם בהידור הכתיבה.
למה זה מותר וכשר? א) זה הרהור בתורה וכתיבה בתורה ב) זה מועיל לקדש שם השם וכתיבת סתם ולא גוף נקי?
לא אמרתי שזה מותר, זה אסור אבל לא פוסל.
אבל למה יש תוקף באמירת לשם קדושת שם או לשם קדושת תפילין עם גופו לא נקי, לכאורה זה ככל דבר שבקדושה ולא גרע מהרהור כלומר זה אסור אבל עוד צריך להיות שאין תוקף בזה ואמירת לשם וכו׳ מעכב?
כאן אין נושא כמו בתפילה שיתקבל בשמים וכדומה, אלא הנושא הוא באמת להגדיר את המעשה שלי, לשם מה אני כותב, זה כביכול נושא מאוד טכני, הגדרת המעשה שלי.
זה תשובה מאוד מעניינת ישר כוח רב אני אוהב מאוד את התשובה
השאר תגובה