לתרומות לחץ כאן

תאונה מחרידה – איך מבינים זאת?

שאלה:

שלום וברכה.
שנתבשר בשורות טובות.
אני מקדים ואומר, אני לא חלילה כופר בהשגחת השם וחלילה אין לי טענות עליו.
אני רק מנסה להבין קצת, כי השאלות צצות לפעמים.
אתה רואה משפחה שעומדת בתחנת אוטובוס ומשום מקום אוטובוס מגיע והאמא ושתי בנותיה נפטרות.
אתה רואה את הללויה והלב כואב, בוכה, נצבט. איזו גופה קטנה…..
ואנחנו רואים עוד ועוד אסונות השם יגיד דיי לצרותינו.
ומצד אחד אנחנו מבינים, שנכון, העולם נברא בצורה של שכר, עונש, תיקונים, כפר עוונות, גילגולים קודמים, עבודת השם שלא יהיה לחם של בושה.
והשם ברא את העולם להיטיב עם ברואיו.
ובאמת, לפעמים צצה שאלה: אולי מגיע לנו, אולי זה תיקונים מגילגולים אחרים. אולי יסורים מכפרים. אולי יסורים של אהבה להרבות שכר. הכל בסדר. אבל…. זה נראה הרבה פעמים טרגי.
שוב אני לא שואל ומנסה לדלג בין הטיפות שחלילה לא ישמע ככפירה. אבל ה' ברא להטיב אבל ישנו הרבה סבל… ואולי זה במקום סבל הגיהנום. או משהו אחר. אבל עדיין אז גהנום זה גם סבל.
נכון שצריך הרתעה כי אם לא אולי יעברו על רצון השם. אבל המטרה היתה בתחילה להטיב……. האם בגלל הלחם של בושה צרחך לסבול כ"כ הרבה?

תשובה:

שלום וברכה

כל מה שאמרת הוא נכון וזו התשובה האמיתית, אלא שחסרה כאן תוספת חשובה, לנו נראה שהסבל שיש כאן בעולם, או הטובה שיש כאן בעולם, היא בעלת משמעות גדולה, אבל האמת שהכל כאן מאוד זמני, ומאוד חיצוני וגופני, בעוד שהכר לעולם הבא הוא נצחי ועמוק ונשמתי וכו', ולכן אדם שמכפר כאן בעולם הזה, גם אם זה בצורה הכי טרגית שיש זה עדיין כלום לעומת השכר שיזכה בו בעולם הבא. אז נכון, בעיני בשר שלנו זה נראה שבסופו של דבר הוא סבל, אבל האמת שהוא שמח בזה וזה כלום בעיניו לעומת המטרה הסופית שציפה לה ועכשיו היא נגלית לעיניו.

יחד עם זאת מוטל עלינו להצטער ולכאוב, וכך הוא הרגש האנושי, משום שאדם חי את מראה עיניו, וכך מוטל על האדם לחיות, וכך טבעי נכון ורצוי שיחיה, בזמן חדוותא חדוותא ובזמן אבלא אבלא, וכמו הגמרא הידועה ברבי עקיבא וחבריו בשערי הר הבית המובאת בסוף מסכת מכות, שם טענו לו חבריו מפני מה אתה משחק, ומבאר רבי אלחנן וסרמן שבעצם הם צדקו, אלא שרבי עקיבא בגודל מדרגתו חי כבר עכשיו את כל המכלול אבל אנחנו שלא חיים כך, נכון הדבר שנחייה אותו כפי שהוא נראה לנו, אבל זה לא אומר שכך היא האמת השורשית.

שנדע רק טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל