לתרומות לחץ כאן

עירוב במתחם צימרים בחו"ל

שאלה:

נופש בצימר בחו"ל. הצימר נמצא במתחם מוקף משלוש רוחות. יש עוד צימרים במתחם עם יהודים ושאינם יהודים. האם מותר לטלטל בכל המתחם? והאם מותר לטלטל בדשא הפרטי שסביב הצימר הפרטי? הדשא הפרטי לא מוקף גדר..
יישר כח

תשובה:

שלום וברכה

ההיקף חייב להיות בארבע מחיצות ולא די בשלוש, אלא שכאשר שלוש מחיצות שלמות, וברביעית אין פירצה עשר אמות [5 מטר] ניתן להתירה בלחי וקורה גם כאשר אין עומד מרובה על הפרוץ. קשה לי כרגע לפשט את כל ההגדרות הללו, חובה לדעת במקום עצמו כיצד לתקן צד זה, כדאי להיות בקשר טלפוני עם המרכז לעירובין או אירגון דומה.

גם לאחר שתוקן נושא המחיצה הרביעית, עדיין צריך שני דברים: שכירות המקום כולו, אם יש בעלים אחד, אז ממנו, ואם יש כמה אז מכל אחד, ואחר כך עירובי חצרות.

דרך עשיית עירוב חצירות: לוקחים פת ומזכים אותה לכל דיירי החצר ומניחים אותה באחד הבתים שבחצר, לפני שמזכה את העירוב מברך ‘על מצות עירוב’ ואחר כך אומר ‘בהדין עירובא יהיה שרא לן לאפוקי ולעיולי מן הבתים לחצר ומן החצר לבתים ומבית לבית לכל הבתים שבחצר’ ובחדר מדרגות צריך לומר גם את הנוסח של שיתוף מבואות כיון שיתכן שדינם כדין מבוי, וכך הוא הלשון ‘בהדין עירובא יהא שרא לנא לאפוקי ולעיולי מן הבתים לחצר ומן החצר לבתים ומבית לבית ומחצר לחצר ומגג לגג ומבתים לחצרות ומחצות למבוי וממבוי לכל הבתים והחצרות שבמבוי זה לנו ולכל הדיירים במבוי זה’.

שיעור הפת לצורך העירוב הוא: כגרוגרת לכל בית שבחצר ובחצר שיש בה למעלה מי”ח בתים די בי”ח גרוגרות לכל בני החצר. לפי שיעור החזון איש שיעור י”ח גרוגרות הוא כ800 סמ”ק שהם כ13 מצות מכונה.

את זיכוי העירוב אפשר על ידי כל אדם מלבדך שיזכה בו עבור כל בני הבנין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל