לתרומות לחץ כאן

אי רצון להבאת ילדים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני דתיה, בת 24, בשידוכים כרגע.
מעולם לא רציתי ילדים, אך הבנתי שמבחינה דתית אין לי ברירה אם אני רוצה להתחתן.
ומבחינה הלכתית הגבר צריך להביא בן ובת.
אני לא יודעת אם אהיה מסוגלת להביא יותר מ2 ילדים, ולמקרה שהם לא יצאו זכר ונקבה זאת תהיה בעיה.
אני יודעת שזה לא סטנדרטי הנאמר כאן. אך כמו שמובן, אני מנסה להתגבר על הרצון שלי ולעשות מה שצריך אך יש גבול.
כמובן שזה מרתיע בחורים, אבל אני לא יודעת מה אני יכולה לעשות.
להביא ילדים בכח לא יעשה אותי מאושרת, לא את בעלי וכמובן שלא אותם.
אני באמת אובדת עצות ואשמח לדעת מה אפשר לעשות בנושא ואם בכלל מבחינה הלכתית זה אפשרי להגביל את כמות הילדים.

תודה מראש לרב.

תשובה:

שלום וברכה

האמת שאינני יודע הרבה מה לומר לך… רק מחשבה אחת קטנה. אני בטוח שגם את תסכימי, שאם מבטים בענין בעיניים פקוחות ובצורה כוללת, הילדים הם מקור השמחה של האדם, הם ההמשכיות שלו, הם כל חייו האמיתיים, הם גם כל האישיות שלו, הנפש מתרככת ונבנית ומתעצמת ומתעצבת על ידי גידול הילדים וחינוכם ועוד יש להרחיב בזה. כל מה שבחוץ הוא ארעי ואקראי ואין בו ממש. הם כל חייו בימי שיבה שאז באמת מלבד המשפחה אין שום דבר, ולכן, התחושה הטבעית של אדם שרוצה ילדים היא הגיונית ופשוטה. יחד עם זאת קיים עול וקושי טבעי ובריא בגידול שלהם… המצב הטבעי בדרך כלל, שקיים אצל האדם איזון בין הרצון לו לילדים מצד אחד, לבין הקושי והמורכבות בגידול, הקושי הוא דבר חולף משתנה וגם נתפס כקושי בריא שאינו "קושי" אלא בעצם החיים עצמם, והשמחה נתפסת כעיקר. הייתי נוטה לומר שגם אצלך כעת זו מחשבה של "אדם מבחוץ", ואילו כשאר תיכנסי לחיים עצמם זה יראה לך אחרת לגמרי, אבל יתכן שזה לא כך. יתכן שבאמת הכיונון הזה שדיברתי עליו אצלך הוא קצת שונה, ויש בך באמת סוג של חרדה מגידול ילדים. הייתי מציע, וזה אגב היום מאוד מקובל, לנסות ללכת לסוג של ייעוץ רגשי, לנסות לפענח לעצמך, מדוע את תופסת כך את העולם והחיים, שהרי בדרך כלל אנשים כן מתמקדים באופן טבעי במאקרו ולא במיקרו, ואולי תכירי יותר בעצמך את שורש הענין, אולי זה נובע מחסך מסויים, אולי משהו אחר. אחרי שתדעי בעצמך את כל המכלול, תוכלי הרבה יותר לכוון את צעדייך, תוכלי להשקיע בענין מחשבות תובנות ותחושות, ותהיי במקום אחר מצד הענין זה לפי דעתי.

ברכה והצלחה ושבת שלום.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. אם אפשר לכתוב משהו, גם אני לא רוצה להביא ילדים, למען האמת, אפילו להתחתן אני לא רציתי, לא היה לי בעיות ללמוד תורה כל היום מהבוקר עד הלילה בישיבה, לא היה לי רע ככה, להפך, מאוד התעליתי מבחינה רוחנית.
    אבל זאת לא התכלית שלשמה נוצרנו, זה לא רצון ה'.
    לא נבראנו כדי לעשות מה שאנחנו רוצים, אלא נבראנו כדי לעשות נחת רוח לבורא עולם, לעשות את רצונו וע"י כך להידבק בו.
    בדיעבד אני יכול להגיד לך שזה שהתחתנתי עזר לי מאוד לעבוד על עצמי מהרבה מאוד בחינות שלבד לא הייתי יכול להשיג אותם, לכן כתוב בתורה שלא טוב היות האדם לבדו, נמצא שזה באמת היה לטובה.
    יהדות במילה אחת = עבדות, ככל שהבן אדם יותר עבד לה', ככה הוא יהודי יותר טוב, זה השבח הכי גדול של משה רבינו, עבד נאמן.
    אם תחשבי על זה קצת בשביל מה את פה בעולם הזה, מה התכלית ואיך את משיגה אותה, את תביני שילדים זה טוב גם את לא רוצה בהם כרגע, כי הם יביאו לך יותר דבקות בה', יותר קרבת ה', ככה תגיעי לתכלית האמיתית שלך ותרגישי יותר מאושרת ויותר טוב באמת.
    גם אם כרגע לא נראה לך.
    מניסיון.
    בהצלחה.

  2. ר' יצחק תודה על השיתוף, כל מה שאתה אומר כמובן נכון. אבל האמת עמוקה מזה, זה לא רק תפקיד, ולא רק עבדות ה', זה באמת הדבר הטוב ביותר לנפש, ובאמת כל השמחה וכל החיות, גם במובן הכי ארצי, ולכן הצעתי לשואלת לבדוק עוד יותר מאיזה מקום בנפש זה קורה אצלה וכך היא תדע להכיר עצמה טוב יותר ולהבין מה היא יכולה לעשות.

  3. ■על פי הסוד אותה ההשפעה
    הנעשית על ידי לימוד התורה,
    נעשית על ידי מצוות-פריה-ורביה.
    בנוסף לכך
    מצוות תלמוד התורה
    היא יחוד גבוה יותר של אבא ואמא,
    ובכלל מאתים מנה,
    בייחס למצוות-פריה-ורביה שהיא יחוד זו"נ.
    [.המידע על בסיס מידע מתוך:
    ספריית חב"ד ליובאוויטש.
    ספרי כ"ק אדמו"ר ה"צמח צדק".
    ספר: אור התורה. במדבר כרך ד'.
    פרשת פינחס. "שייך לפסוק עולת תמיד".
    סעיף א'קנה. הפיסקה השניה מתוך
    שתי-הפיסקאות שבסעיף הזה בלבד.].
    [.מתוך-הערך: התנא שמעון בן עזאי.
    באתר: "חב"דפדיה".].
    ■השאלה:
    אם יהודי מתאים להיות
    כ-התנא רבי שמעון בן עזאי,
    מ-2 הבחינות:
    1]נפשו חשקה בתורה.
    2]אינו רוצה לשכוח את התורה.
    ולכן גם קיימת לו הרשות לקיים כך,
    אבל הוא
    צריך לתמיכה כלכלית מזולתו.
    שאלה האם חובה עליו
    להעדיף לקבל סיוע-כלכלי מארגון/מוסד,
    או ש-כן רשאי להתחתן
    עם אשה שמתקיימים בה כל 3 אלו:
    1]■לא מפריעה לו
    בלימוד/תלמוד-התורה.
    ומספיק מתאימה לו רוחנית.
    2]■עשירה-מספיק.
    3]■לא רוצה להביא ילדים.

    ■אם התשובה
    על השאלה הזאת
    היא ש-כן רשאי,
    אז אולי גם כך ניתן לקיים
    במקרה שלא רוצים ילדים?

    תודה.

  4. ראשית אין היום וגם בזמנם יהודי כמו רבי שמעון בר יוחאי. שנית לגבי פרנסה זה אף פעם לא שיקול בנישואין, מתחתנים וה' יעזור. האשה אף פעם לא מפריעה ללמוד רק עוזרת, כשיש שמחה ואהבה הכל הולך טוב יותר בעז"ה. כמובן כל אחד לפי מצבו הבריאותי וכו' אם הדבר מתאפשר ומתאים לו.

  5. ■רשמתם:
    "ראשית אין היום וגם בזמנם:
    יהודי כמו רבי שמעון בר יוחאי."
    -מחילה, אבל:
    לא רשמתי
    בהודעת-התגובה שלי
    איזו-שהיא מילה
    לגבי "רבי שמעון בר יוחאי".
    כל מה שרשמתי
    הינו לחלוטין
    רק לגבי "התנא שמעון בן עזאי".

    תודה.

  6. האם ידוע לכם
    שצריך להיות
    "תורתו אומנותו כרשבי וחבריו"
    כחלק מהקריטריונים
    כדי להחשב
    "כ-בן עזאי"
    פטור מקיום "פרו-ורבו"?

    או שמספיק יהודי ש:
    1]■עיקר עיסוקו בלימוד תורה.
    "אפילו שלא בעיון
    הגמרא [והפוסקים] ופלפול,
    משום דלאו בר הכי הוא,
    רק לחזור על תלמודו תמיד".[הציטוט על בסיס מידע
    מתוך: ספריית חב"ד.
    ספר: שולחן ערוך הרב.
    קו"א יורה דעה.
    הלכות תלמוד תורה.
    פרק שלישי. סעיף א'.
    הסעיף היחיד בפרק השלישי.
    פסקה מספר 2.].
    -ואינו בגדר
    "תורתו אומנותו כרשבי וחבריו".
    2]■כן קיים לו
    חשק ללמוד תורה.
    3]■אינו רוצה
    לשכוח דברי תורה.

    תודה.

  7. אנחנו רחוקים מאוד לא רק מרבותינו האמוראים קדושי עליון שהיה בכוחם להחיות מתים, אלא גם מרבותינו האחרונים מלפני 50 שנה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *