לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

דביקות לה'

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

דביקות לה'

 

הגמרא (חגיגה ט:) אומרת לנו אינו דומה…לשונה פרקו מאה ואחד, אין השוואה בין מי שלומד משהו 100 פעמים לבין 101. משמעות נוספת של אמירה זו היא שאין השוואה בין מי שלומד את החומר 100 פעמים למי שלומד את החומר 100 פעמים עם האחד – ה'. חיבור אל ה' בזמן הלמידה עשוי להתעלם אך הוא הכרחי מאוד. לפני שנלמד עלינו לומר שאני לומד תורה ה'.

יש כאלה, כולל ר' עקיבא איגר, שכשלמד גמרא למשל היה אומר אמר אביי – אביי אומר שהרצון ה' הוא… הם הכניסו את ה' עם כל הלמידה שלהם. היו גדולים שכאשר הם לא הבינו את מה שהם לומדים היו עוצרים וזעקים לה' עד שיקבלו את ההסבר.

 

ר' בערל וויין נזכר שכאשר היה בכיתה ז' באקדמיה היהודית בשיקגו, הרבי היה מתחיל את השיעור בבוקר במילים שאנו אומרים בשחרית: אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירשתנו אשרינו שאנו משכימים ומעריבים ערב ובקר ואומרים פעמים בכל יום שמע ישראל ה' אלה-ינו ה' אחד, אנו ברי מזל, כמה טובה מנת חלקנו, כמה נעימה מנת חלקנו, וכמה יפה מורשתנו. אנו ברי מזל כי אנו מגיעים מוקדם ונשארים מאוחר, בערב ובבוקר ומכריזים פעמיים ביום, שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ואז אמר הרבי: "עכשיו אפשר ללמוד". כמה מאיתנו אומרים את זה לפני שמתחילים ללמוד?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *