לתרומות לחץ כאן

אוהל-עראי בשבת

שאלה:

■רשום שצריך להיות "טפח אוהל עראי פתוח" מלפני כניסת השבת
כדי שכל מה שיפתח במשך השבת יחשב רק תוספת לאוהל עראי,
וגם ש-"הטפח מועיל כאשר הוא נפתח טפח למטרת הצללה,
כך שההמשך יהיה תוספת עליו ולא משהו חדש."
[.שו"ע סי' שטו סעי' א ומשנה ברורה שם ס"ק יא.].
1]■השאלה: פתחתי אוהל עראי בשטח "טפח וקצת" מלפני כניסת השבת,
והכנסתי כרית ענקית שתפסה את כל השטח שתת ה"טפח וקצת"
ממש מהרצפה עד גג האוהל, -כך שזה נדמה מהצד
שגג האוהל הוא מפה שמונחת מעל הכרית,-והיא באמת מרימה
את "הטפח וקצת" גג קצת יותר גבוה ממה שבאופן טבעי
היה גובהו אם לא הייתה שם הכרית,
-האם במשך השבת מותר לי לפתוח את האוהל עראי הזה
עוד יותר מבחינת אורך רוחב,
כדי להכניס תת גג האוהל הזה
כריות קטנות שלא מגיעות גג האוהל?
2]■שאלה דומה לשאלה מספר 1, אבל בסדר-הפוך:
פתחתי אוהל עראי בשטח "טפח וקצת" מלפני כניסת השבת,
והכנסתי כרית ממש-קטנה
שלא-תפסה את כל השטח שתת ה"טפח וקצת"
מהרצפה עד גג האוהל,
-האם במשך השבת מותר לי לפתוח את האוהל עראי הזה
עוד יותר מבחינת אורך רוחב,
כדי להכניס תת גג האוהל הזה
כריות ענקיות שמגיעות מהרצפה עד גג האוהל,
ואף מרימות בגובה את תוספת גג האוהל וגם את כל שאר גג האוהל?
תודה.

תשובה:

זה שמילאת את האוהל עד ראשו אינו מבטל ממנו שם אוהל, אחר שמטבע ברייתו יש בו טפח ויותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל