לתרומות לחץ כאן

תשלום על נסיעה באוטובוס כשלא היה לי כסף צבור

שאלה:

שלום לרב, עליתי לאוטובוס והרב קו לא עבד ירדתי אחרי כמה תחנות והלכתי לסדר אותו בחברת התחבורה. לאחר כמה דקות עליתי על אותו הקו שילמתי והמשכתי בנסיעתי. האם אני צריכה לשלם על הנסיעה הראשונה שהרב קו לא עבד? יש לי הרי 90 דקות חינם בין נסיעות – ועבר רק כמה דקות….
שאלה שניה בנושא צניעות- האם יש ענין לשים רק עגילים צמודות לאוזן – אני שומעת לאחרונה הרבה נשים ששמות אותן משום צניעות… האם חובה או שניתן לשים גם עגילי חישוק בגודל מטבע של 10 שח או עגילים נופלות ארוכות? כמובן לא חישוקים ענקיים…
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה,

כיון שעלית בטעות וירדת מיד להסדיר את התשלום ושילמת על הנסיעה, אין חובה לשלם פעם נוספת, והכל נכלל במעבר שיש לך.

מותר ללכת עם עגילים חישוקים קטנים – ככל שהעגילים במסגרת ההיתר של הרבנים בענייני צניעות. 

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. חישוקים קטנים או גדולים אין בהם בעיה הלכתית, והעיקר להלכה שיהיו צנועים, דהיינו שלא יהיו חריגים ממנהג המקום. אם רוב הנשים הולכות עם חישוקים בגודל של מטבע 10 שקל, אז גדול מזה יהיה אסור משום שהוא חריג ומושך תשומת לב, וכן לגבי אורך העגיל.

    הנשים המכונות "מודרניות" שמתחילות את האופנה של דברים חדשים, עושות עבירה כאשר הן עונדות עגילים יוצאי דופן, אבל על זה אמר הגרש"ז (בספר ועלהו לא יבול חלק ג') שקלקלו לעצמן ותקנו לאחרים, כי כאשר מתפשט המנהג אצל הנשים הכשרות, זה מותר לכולן.

    וכל אשה יודעת היטב איזה עגיל נחשב חריג ממנהג המקום ואיזה עגיל מקובל, אין כאן מקום לשאלת רב על כל מילימטר בעגיל. אם העגיל הוא חריג בגודלו ומושך תשומת לב רבה – הוא אסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל