לתרומות לחץ כאן

מוצרים זהים עם שני מחירים שונים

שאלה:

שלום וברכה,
מוצר מסוים בסופר – על חלק מופיע מחיר נמוך יותר ועל חלק מחיר גבוה יותר (מאותו המוצר) ולוקחים את זה עם המדבקה של המחיר הנמוך יותר ובקופה המוכרים עושים הפרש מחיר כי החוק במדינה הוא שצריך לחייב לפי המדבקה.
השאלה מבחינה הלכתית – האם צריך לקחת דווקא את המוצר עם המחיר המעודכן הגבוה יותר כדי לא לנצל את זה שהם שכחו לעדכן את כל המדבקות או שזה בעיה שלהם ואני לא פראייר שאקח את המוצר עם המחיר היקר יותר ? 3 רבנים שהם לא דיינים אבל פוסקים טענו כך – אחד מהם טען שזה ניצול הטעות שלהם ושנראה לו שצריך לקחת את המוצר עם המחיר הגבוה מלכתחילה (כדי לא לנצל את זה שהם שכחו לעדכן את המחירים) ואולי צריך כעת לאחר שהמוצר נקנה לחזור לשלם ולשלם להם בחזרה את ההפרש , שני הרבנים האחרים טענו שלא צריך לחזור לשם ולשלם להם שום דבר בחזרה כי לאחר שבקופה הם הבינו שטעו בכך שלא עדכנו את המחיר למרות זאת הם הסכימו למכור (בלית ברירה לפי החוק) במחיר הנמוך.
כל הרבנים סיכמו בסוף שיש לשאול רב בדיני ממונות כדי להיות בטוח.
מהי התשובה הנכונה ?
(רק להדגיש שלא נראה לי שיש בן אחד בעולם שהיה לוקח במכוון דווקא את המחיר הגבוה כשלפניו עומדות עוד קופסאות עם מחיר נמוך יותר, כשאמרתי זאת לרב שדיברתי איתו הוא אמר נכון).
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

ככל שיש מוצרים במדף עם שני מחירים מותר לקחת את המחיר הזול. לפי הלכה הסופר לא חייב למכור במחיר הנמוך והם יכולים לטעון שמדובר בטעות והמחיר הוא לפי המחיר הגבוה, וזו החלטה שלהם לקיים את החוק ולמכור במחיר הנמוך. יש לומר להם שיש שני מחירים במדף ולקחו מהמחיר הנמוך ועליהם מוטל לתקן את המחירים שיש במוצרים שבמדף.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל