לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אמונה לוהטת

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

אמונה לוהטת

 

הפסוק (דברים כה:יג) מצווה עלינו לזכור מה עמלק עשה לנו "בדרך בצאתכם ממצרים", בדרך כשיצאנו ממצרים. המונח בדרך, על השביל, מתייחס לדרך מיוחדת, הדרך הראשונה המוזכרת אי פעם בתורה שנמצאת בסיפור הכישלון הראשון של האדם בגן עדן. לאחר החטא, ה' הניח כרובים מלאכים עם חרב מסתובבת כדי לשמור על "דרך עץ החיים", הדרך אל עץ החיים (בראשית ג:כד). אז בדרך מתייחס לנתיב הזה, הנתיב לעץ החיים.

עמלק תקף אותנו כשיצאנו ממצרים והיינו בדרך להר סיני לקבל את התורה. ההתגלות בהר סיני הייתה טעימה מעץ החיים, שכן הגמרא (שבת קמו.) מספרת לנו ששפלות האדם שגרמה החטא הראשון התהפכה כאשר חווינו את ההתגלות בסיני. באותו רגע התגברנו מעל לרמות של בני תמותה והפכנו לאנשים של חיי נצח. עמלק ניסה למנוע מאיתנו להגיע למקום הזה.

כדי להגיע לעץ החיים צריך לעמול בכל כוחו בתורה, זו שקיבלנו בהר סיני. ספרי התורה שאנו משתמשים בהם מורכבים על שני חלקי עץ הנקראים "עצי חיים". כשקוראים לתורה (עליה), ההלכה (שלחן ערוך, אורח חיים קלט:יא) היא שצריך להחזיק בעצמי חיים בשתי ידיו. הסיבה לכך היא שכדי לרכוש אותו, עלינו להקדיש לו את כל כוחנו.

המילה יד בגימטריה 14. אז, בשתי ידיים, אנחנו מגיעים לסך של 28. בקהלת (ג:ב-ח), שלמה המלך מונה 28 עיתים- 14 פעמים של ברכה ו-14 של אי-מזל. הזכות של יד ימין מייצגת את ה-14 של ברכה בעוד שהשמאל מסמל את ה-14 של חוסר המזל. בשתי ידיים עלינו לאחוז בעץ החיים ולהקדיש לו את כל כוחנו. המילה "כח" בגימטריה 28!

כדי להגיע באמת לעץ החיים, לספוג את ברכותיו במלואן, עלינו להיות מסורים מלאים לה' ולהיאחז בהשם בכוח שיכול לשאת אותנו בכל הזמנים האנושיים האפשריים.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *