לתרומות לחץ כאן

צאת תשעה באב השנה/ להשתחוות מול תמונה של רב / לסובב את הגב בכותל

שאלה:

שלום רב כבוד הרב היקר!
1. מתי יהיה מותר לספרדים וגם לאשכנזים לשמוע שירים, לאכול בשר ולקנות בגדים האם ממש בצאת התענית ביום ראשון?
2. בבית כנסת בתפילה עמדתי להתפלל עמידה אדם מלפני הניח עלונים על כסא עם תמונות של רבנים האם מותר לי להשתחוות מול התמונות של הרבנים? כיוונתי במחשבה שאני לא מתכוון להשתחוות אליהם אלה לקדוש ברוך הוא כי פשוט לא נעים לי להפוך את העלונים בצורה כזאת שלא יראו את התמונה לא נעים לגעת לאדם בחפצים שלו.
3. ביציאה מהכותל אדם מנשק את אבני הכותל האם אסור לו להפנות את הגב לכותל עד העלייה שזה בערך מרחק 70 מטר מהאבנים ( לא ראיתי שמקפידים בזה וב3 הרגלים שיש המון אנשים ללכת אחורה מרחק כזה עם הפנים לכותל קצת מסובך)
תודה רבה כבוד הרב היקר!

תשובה:

שלום וברכה

1. ספרדים מותרים באכילת בשר וכו' מיד בצאת התענית, ואשכנזים מותרים בכך רק בבוקר. כל מה שאינו נוגע לשמחה, כלומר, כיבוס רחיצה וכו', מותר גם לאשכנזים בצאת הצום. כל זאת כמובן רק השנה שהתענית נדחית ביום.

2. באופן כללי יש להמנע מתליית תמונות בבית הכנסת מהסיבה הזו ומעוד טעמים, ראה שו"ע סי' צ סעי' כג, אבל במקרה שתיארת עם תמונה קטנה באיזה עלון שמונח על השולחן, זה כבר גוזמה…

3. אין איסור להפנות גב לכותל, יש שנוהגים ביציאה מבית הכנסת להפנות את הפנים להיכל, ומנהג זה ראוי לקיים גם בכותל בסמוך ליציאה ליד המתקן של הכיפות.

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. סליחה כבוד הרב 1.האם לספרדים מותר מיד בצאת הצום לשמוע שירים?
    2. אם הבנתי נכון מתשובת הרב ביציאה מהכותל אני מנשק את האבנים הולך רגיל עם הגב לכותל עד למתקן של הכיפות סמוך ליציאה מסתובב מפנה את הפנים לכותל והולך לדרכי?
    תודה רבה רבה על העזרה הרבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל