לתרומות לחץ כאן

צום למינקת

שאלה:

אני בת 36. חצי שנה אחרי לידה 8. התינוק לא יונק אני רק שואבת לו חלב . כשצריך מוסיפה תמ"ל. לגמרי בדיעבד. חלב אם זה הכי חשוב לתינוק ואני נלחמת על זה. למרות הקושי. שנה אחרת צמתי בזמן כזה וזה הוריד דרסטית את כמות החלב. וכן אני צריכה לטפל בכל הילדים כל היום . הם סופר שובבים ואין לי עזרה בכלל. אני עובדת מחוץ לבית כ14 שעות ביום. (מהערב עד למחרת בצהרים) ואני ממש מותשת. וכן במצב נפשי לא פשוט. לכאורה לא אצטרך לעבוד בתשעה באב. מקווה. השאלה שלי האם אני צריכה לצום? אם התשובה זה לא- האם התשובה תשתנה אם ישתנה איזה פרמטר? כדוגמא שהילדים ישחקו יפה נניח. ? או שאני כן/לא יעבוד? ושאלה נוספת- האם זה שאלה ששואלים כך באתר או שצריך רב בלייב? וכן האם התשובה משתנה אם שואלים רב שמכיר ויודע ומבין את החשיבות של חלב אם ולא סתם לומר "יאלה – שתתן תמ"ל" …. וכן עכשיו אני נזכרת שאולי אסור בכלל לעבוד בתשעה באב?
אשמח לתשובה תודה

תשובה:

שלום וברכה

כיון שיש כאן כמה פרמטרים שלא הבנתי היה טוב יותר לשאול רב שמכיר אותך, מה הכוונה במצב נפשי לא פשוט וכו'. נתייחס לפרטים הברורים, זה שהילדים שובבים אינו סיבה להמנע מצום, אפשר להעזר בבחורה בתשלום, אני מניח שיש בעל, יש לבקש ממנו להיות בבית ולסייע גם אם בגלל זה יפסיד מאמירת הקינות וכדומה. יש להמנע מעבודה כדי לצום, ובכלל כפי שציינת מי שיכול נמנע מעבודה ביום זה. חלב אם חשוב עד מאוד לתינוק ואני מודע לכך מאוד, אבל במידה והילד מעכל תחליפים, לא יקרה לו כלום עם יום אחד יאכל תחליפים. אמנם אם על ידי הצום יתמעט החלב באופן שגורם נזק גם לימים הבאים, או במידה ואת באמת חלשה באופן שהצום גורם לכאבי ראש חזקים וחולשה הנובעת מההנקה מעבר לשאר נשים, אין לצום השנה כיון שהתענית נדחית.

רוב נחת וחיים טובים ומאושרים. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בביה"ל מבואר דבט' באב נדחה מעוברות אינו צמות (לכה"פ אינן משלימות וכתבו הפוסקים שה"ה מניקות) וכן הורו רוב גדו"י.

  2. למעשה זה רק אם מרגישות מעט חולשה או שיש חשש שיחסר חלב. וכן הורה בעל שבט הלוי. הגרש"ז אויערבך אמר שבזמנינו כולן מרגישות חולשה ואה"נ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל