שאלה:
שלום רב
באם אלי אורחים שמתביישים לשתות מכוס הקידוש ולכן אני מעוניין להניח לפני כמה כוסות קטנים פחות מרוב רביעית כך שבשעת הקידוש אכוון עליהם ואחר כך אחלקם לאורחים האם זה נחשב לכתחילה ששתו מכוס של ברכה (דאמנם לאחוז דה דין בשוע אך אינו לעיכובא בברכה)
תשובה:
שלום וברכה
יש עצה יותר טובה, שאני עושה אותה בביתי גם כשאין אורחים, אינני חושב שכל המשפחה אמורים לשתות מאותה כוס, זה לא נעים לאף אחד.
לאחר סיום הקידוש, לפני שאני שותה אני מעביר לכוס אחרת מכוס הקידוש, ואז אני שותה מכוס הקידוש את השיעור הנדרש, ומחלק לכוסיות מאותה כוס אחרת לכולם. כך הם גם זוכים לשתות מיין שאינו פגום, זו מעלה בטעימת הקידוש. ראה משנה ברורה סי' רעא ס"ק פג, פרי מגדים סי' קפב משב"ז ס"ק ד.
א. מה עם המעלה של שתיה מכוס של ברכה האם זה יחשב להם?
ב. מדוע הפתרון של הרב יותר טוב ממה שכתבתי הרי היין לפני ואני מכוון עליו ואף הוא לא פגום ואולי יש לו אף מעלה ככוס ברכה
ג. ישנה עיצה דומה לטעום בכפית מהיין מיד אחרי ברכה ואז לחלק לכוסיות קטנות ואחכ לשתות רביעית האם גם היא נכונה?
ישר כח!!!
אני חושב שזה נחשב טעימה מכוס של ברכה בשונה מהעצה שלך
גם כפית יועיל, רק כמובן עדיף לקצר את הזמן ככל שניתן.
השאר תגובה