שאלה:
■יהודי רפורמי/קונסרבטיבי
שמחלל שבת בפרהסיא,
וכופר בעיקרים מהיהדות האורתודוקסית.
מתארח אצלי בבית למשך כל השבת,
משום היותו קרוב משפחה.
והוא ביקש לקיים קידוש לעצמו בנפרד.
1]■האם חיוני-מאוד שאתן לו
רק יין שעבר בישול, או תירוש = מיץ ענבים?
משום שהוא מחלל שבת בפרהסיא,
ולכן הוא כגוי,
ובנגיעתו ביין שאינו מבושל,
וכשר לניסוך על המזבח,
הוא יפסול את היין נסך
לקידוש שהוא רוצה לקיים?
2]■אם במקרה קיים לי רק יין לא מבושל,
וכבר אין אצלי יהודי אורתודוקסי
שלא יצא ידי חובת קידוש,
עדיף שאתן ליהודי-הרפורמי את ה-יין המבושל
[בהנחה שהוא לחלוטין לא אוכל לחם.
כך שלהבנתי להבנתי זה יין מבושל
או כלום לנושא הקידוש.]?
תודה.
תשובה:
חיוני מאוד, כי אם תתן לו יין שאינו מבושל לא תוכל אחר כך להשתמש במה שישאר בבקבוק…
■ואם זה סוף הבקבוק
ואין בעיה שהוא יסיים את כולו,
הוא עצמו יצא ידי חובה
עם יין לא מבושל
שהוא מוזג ומחזיק בקידוש
שהוא מקיים?
או שהוא פוסל את היין
גם כאשר הוא זה
שצריך לצאת ידי חובה?
הוא יוצא ידי חובה. האיסור הוא משום חתנות, ואין לאדם בעיה להתחתן עם עצמו…
השאר תגובה