לתרומות לחץ כאן

חינוך בנות להתבדלות מחברה חילונית

שאלה:

רצינו לדעת, לפעמים הילדים בגן שעשועים לבד. אנחנו הדרכנו אותם לא לשחק עם אחרים שלא מכירים. מה בדבר פנייה של אחרים אליהם (ילדות לילדות שלנו)? הילדות סיפרו שפנו אליהם לשחק ושיחקו איתם.
לא רצינו לעשות רעש, לפני שנגבש עצה לכן לא ענינו להן.
מה כדאי להדריך, בילדות חילוניות שפונות אליהן, חרדיות, דתיתות.
זה כ"כ הרבה מצבים שונים, עם פלאפונים פסולים, בלי, חרדיות, חילוניות.
אני לא בטוח שבגיל כזה (7-9) כדאי יותר מדאי לדבר עם בנותיי בפירוט מה כן ומה לא, ואז גם לפתוח את העיניים במה שלא צריך.
האם אסור כללית וזהו?

תשובה:

שלום וברכה

חשוב מאוד להרגיל את הילדות שילדות שאינן דתיות הן לא מסוג החינוך שלנו ולכן כדאי להמנע בעדינות מלשחק יחד. מותר לילדות לשמוע את זה שאצלנו בבית מכירים את ה', ויודעים איך בת ישראל צריכה להתנהג ולכן אנחנו נזמרים יותר. ילדות מבינות זאת באופן טבעי מאוד. לא צריך יותר מידי להסביר רק לספר על כך בשמחה עם מעט גאוות יחידה ולא במסכנות ובפנים חמורות חלילה.. והם יבינו את זה. הבעיה שלנו ש"יוסיף דעת יוסיף מכאוב", אנחנו יותר מידי מבינים את הבעיה ולכן נכנסים ללחץ איך להסביר, לא צריך כל כך להסביר אפשר לומר בטבעיות  יש לנו חינוך אחר ואנחנו יודעים ומכירים את התורה ולכן אנחנו נזהרים, זהו.. רק יש לחנך לטקט ועדינות, שחלילה לא יצא פגיעה וחילול ה' ח"ו.

רוב נחת!

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. תודה רבה. הרב מאוד צודק בעניין הזה שאנחנו המבוגרים יודעים את כל ההשלכות, אבל באמת לילד אפשר להסביר בפשטות ובדר"כ הוא לא מוסיף שאלות (כמו שאנחנו מדמיינים).
    במשחק של משפחתינו עם חברים וחברות ממשפחה אחרת, ישנה בעיה עם הבנים והבנות. הבנים שלנו חברים בת"ת עם הבנים שלהם וכך הבנות. אך מה לעשות שמשחקים ביחד. זה באותו הבית, או בגינה או בטיול….
    גם שם, לא יצאנו לנו מעולם לדבר על בנים – בנות. וחשבתי שהבנות מבינות את זה לבד. אבל קלטתי שהן לא כ"כ נזהרות בנגיעה במשחק עם הבנים. גם בבית יעקב כנראה לא מדברים על זה (אפילו שהן בנות 10).

  2. אז תגיד להן בטבעיות שבנות לא נוגעות בבנים כי זה לא צנוע. הן יודעות שבנות צריכות להיות צנועות גם אם לא מבינות למה. זה יתקבל בהבנה.

  3. צודק, זה כנראה כמו העניין הקודם, אנחנו כנראה ההורים סתם מפחדים מהמילה צניעות ושאלות שזה יביא… אבל הם לא ישאלו.
    שבוע טוב

  4. מה בדבר משחק עם חברים שלנו כמו שכתבתי לעיל, חרדים, שהבים שלנו לומדים איתם והבנות איתן, אז לגבי נגיעה הבנתי. מה לגבי משחק משותף, שלפעמים מתהפכות היוצרות ובן נצמד כל הערב לשחק עם בת ולהיפך, ובלי נגיעה?
    ב. בעקבות זה יוצא שכשהם נפשים אפילו ברחוב, מוחלפות מילים ביניהם, שוב, דברים של ילדים, ואיפה הייתם בחופש, ומתי באים אלינו וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל