לתרומות לחץ כאן

שנאת אחים

שאלה:

אני אם למשפחה של ארבעה בנים ובת, שני הגדולים מעל גיל עשרים הראשון גרוש ואחריו מצפה למצוא את זיווגו. ויש ביניהם שנאה נוראית עד כדי…, והם מקללים אחד את השני מאז שהם מכירים את עצמם. האם יכול להיות שבגלל זה הראשון התגרש או השני לא מוצא את זיווגו? תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער ובכאב גדול מאוד את שאלתך.

לא הייתי מייחס חשיבות רבה כל כך לקללות של נערים שלא יודעים מה היא קדושת הפה… לא זה מה שגרם, אבל שנאת חינם בודאי היא חטא שאינו גורם טובה לאף אחד, ומי יודע אם שנאת חינם כזו אינה גורמת למידת הדין חלילה עליהם. הייתי עושה כל מאמץ להבין מה קרה ביניהם ואיך אפשר לפשר ולסיים את הדבר הזה. כדאי לערב גורם שמוערך עליהם שידבר איתם על חומרת הענין, ובכלל משפחה זה הדבר הכי טוב וחשוב שיש לאדם, אין קשר אמיתי אחר מלבד משפחה, לא ידידים ולא שום דבר אחר, הכל כחלום יעוף, בסופו של דבר מה שיש לאדם בעולמו אלו בני משפחתו.

אני בטוח שבין בני אדם בוגרים ניתן להגיע לפיוס, ובלבד שמעמידים אותם על חומרת הענין, מבחינה רוחנית, אנושית ובכלל.

אל תניחו לזה ואל תשלימו עם זה!

במקביל ניתן גם להציב גבולות בבית, אפשר בהחלט להטיל סנקציות על דיבורים מסוג זה בבית, בנעימות אבל בתקיפות החלטית, אין כל סיבה שהחיים בבית יהפכו ללא נעימים בגלל נערים שאינם שולטים בעצמם. דיבור מסוג פלוני אינו מקובל ולא ניתן להשאר סביב השולחן אם מדברים כך. חד וחלק, אפילו שהם כבר בוגרים. כמובן כל זה עם הרבה אהבה ונתינה אין סופית, ילדים כאלו מטבעם לחוצים, עברון בחיים וזה קשה. אבל זה לא סותר את הצבת הגבולות. אדרבה, שירגישו שדוקא מתוך האהבה אתם לא מוכנים להשלים עם מצב כזה.

אתפלל להצלחתכם.

שבת שלום ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל