לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הרכבת

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

הרכבת

 

הבן איש חי (1832-1909) נשאל על ההמצאה המהפכנית של המאה ה-19, הרכבת. השאלה: אם שלמה המלך היה החכם מכולם, אז למה הוא לא המציא את הרכבת בזמנו, אלפי שנים קודם לכן?

 

השיב הבן איש חי שהאמת היא ששלמה הבין לעומקן של כל חכמות העולם ויכול היה להמציא את הרכבת בזמנו. אבל הוא לא עשה זאת מכיוון שה' לא אפשר לו לעשות זאת כאמצעי להגן על העולם. כאשר חוכמה ניתנת לצד הקדושה, היא מגיעה עם קווים מנחים ספציפיים שמתואמים למה שהעולם מסוגל להתמודד אתם באחריות. אילו היה שלמה ממציא את הרכבת בזמנו, היא הייתה מתחילה שרשרת של התפתחויות שבזמן נבוכדנצר אולי כבר הגיעו למשהו כמו פצצת האטום. וזה היה אומר חורבן העולם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *