לתרומות לחץ כאן

בית עסק עם כשרות רבנות רגילה ובד"ץ

שאלה:

בס"ד
שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול, ראיתי תופעה בה יש מוצרים בכשרות רבנות רגילה (לא מהדרין) יחד עם הכשר בד"ץ, או בתי עסק להם רבנות רגילה ולא מהדרין ויש להם בד"ץ (בעיקר ראיתי תופעה זו עם בד"ץ בית יוסף, אולי בגלל התפוצה הרחבה יחסית שלו).
האם זה הגיוני שזה ייקרה? האם הבד"ץ לא אמור להחמיר יותר מהרבנות מהדרין? לדוגמא ראיתי חנות גלידה לה כשרות רבנות רגילה ובד"ץ בית יוסף.

שאלה נוספת רציתי לשאול, האם ככלל הבד"צים האשכנזים מחמירים באיסור חדש ובישול ישראל גם לדעת הספרדים? לדוגמא פסטה מחו"ל עם בד"ץ מחזיקי הדת זה בסדר גם לדעת הספרדים מבחינת בישול גוים, איסור חדש וכו'?

תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

ככלל החוק מחייב הכשר רבנות מקומית, שהיא המוכרת על פי חוק, ולא ניתן לכתוב על מוצר שהוא כשר בהסתמך על כשרות בד"ץ. לגבי חנות גלידה נראה לי שהחוק לא מחייב זאת.

ככלל הבדצי"ם האשכנזים מחמירים באיסור חדש ובישול ישראל גם למנהג הספרדים, אבל זה יותר במוצרים מתועשים, במסעדות שמעתי עדויות שזה לא תמיד כך, וכדאי לברר אצל מערכות הכשרות בענין זה, אינני יודע לומר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה מה הסיבה שהרבנות נתנה הכשר רבנות רגיל ולא רבנות מהדרין? האם זה מסיבות טכניות כלשהן או שלדעת הרבנות זה לא מהדרין המוצר?

  2. מסתבר שרבנות מהדרין עולה יותר כסף, וכיון שיש על זה כשרות בד"ץ המפעל לא משלם גם לרבנות על מהדרין. אין לו צורך בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל