לתרומות לחץ כאן

חו"נ בתו שהתחתנה

שאלה:

שלום לרב . האם יש ביאור במאירי לקמן, שנראה שיש סתירה , להלכה ולמעשה, מיניה וביה

בית הבחירה (מאירי) מסכת קידושין דף פא עמוד ב
כבר ביארנו במשנה שכל שהביאה סימני נערות אף על פי שאינה בושה לעמוד ערומה או שבושה לעמוד ערומה אף על פי שלא הביאה שתי שערות אסור לישן עמה בקירוב בשר אפילו לא הביאה סימני נערות ושאינה בושה לעמוד ערומה אם נתקדשה אסור שכבר נתלבשה מן היצר מצד מה שהרגישה בקדושיה וכן אסור לחבקה ולנשקה ומכל מקום אסור לאדם שיקדש את בתו עד שתגדיל ותאמר בפלוני אני רוצה כמו שהתבאר (אז יוצא לן, שאם הבת שלו התחתנה, שלא ינשקה ויחבקנה) ( ואז כותב) ? ומכל מקום כל שאינו עושה לכונת ייחוד ולסרך הרהור אלא דרך חיבת המולידים לפרסם ולהודיע להם שבניהם חביבים אצלם מותר ועל זה אמרו הכל לשם שמים:

תשובה:

שלום וברכה

אכן תמוה, נראה כוונתו אולי שרק מי שיודע בעצמו וידוע וניכר במעשיו שכל כוונתו להראות חיבת אב לבתו מותר לחבקה אחר נישואיה, אבל אם לא ניכר כך ממעשיו, יש לחוש שיוליד בה הדבר הרהור עבירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל