לתרומות לחץ כאן

חיזוק בהשקפה יהודית אמיתית

שאלה:

מתבגרת המחונכת בדרך ישראל סבא שנפגשת לעיתים עם דתיות לאומיות בנות גילה ונכנסת איתן לשיחות וויכוחים בנושאים השקפתיים. הן אומרות לה כל מיני סיסמאות כגון "אנחנו משלבות קודש וחול, ואתם רק קודש", "אנחנו באתחלתא דגאולה", "אתם נבדלים", וכדומה. איזה ספרים ומקורות יש כדי לחזק את הבנות שלנו בעידן המבולבל הזה ?

תשובה:

שלום וברכה

דבר ראשון צריך ללמד אותה לא להכנס לויכוחים, זה דבר שאין לו טעם, הוא אינו מועיל, ואם היא לא יודעת אז חבל…

אינני יודע כרגע להצביע על ספר ספציפי יעיל, אבל השאלות שאתה מציין הן מאוד בסיסיות, שתציג אותן בפני מורה חכמה או הורים וכדומה וישיבו לה, ואם פעם שואלים אותה משהו חדש שהיא לא יודעת, היא תמיד יכולה לשאול…

אגב אינני יודע מה הכוונה שהבנות החרדיות לא משלבות קודש וחול, הבת שלי עכשיו באמצע לימוד אינטנסיבי של הנדסאות תוכנה ברמה גבוהה מאוד מטעם הסמינר ומתכוונת לעסוק בזה לפרנסת ביתה.

הנושא של אתחלתא דגאולה הוא חסר טעם לעסוק בו, אין ספק שיש הרבה על מה להודות על היכולת שלנו לקיים חיים יהודיים בארץ ישראל, ויחד עם זה יש לכאוב מאוד את הריחוק העצום של רוב חלקי העם היהודי מהתורה והמצוות, והחילול ה' הנורא שבשלטון הכפרני בארץ ישראל. אם הטובה הזו שהבורא חנן אותנו בה אחרי אלפיים שנות גלות מבשרת שהמשיח אכן בפתח או לא, ימים יגידו וכולנו תקווה וציפייה, אבל מה זה משנה לעצם היחס המורכב מאוד?

"אתם נבדלים", נכון, אנחנו מאוד שומרים על עצמנו מכל ההשפעות הזרות, והנשירה העצומה בציבור הדתי לאומי מוכיחה שאכן הצבת החומות נדרשת מאוד וחיונית, אגב, נשירה זו באה לידי ביטוי לא רק בהסרת הכיפות שזו תופעה עצומה ועצובה, אלא גם בירידה בכמות היחסית של לומדי התורה ואיכותם, בקרב ציבורים רחבים מאוד כל אדם כשרוני ומוצלח לא מפנה את יכולותיו ללימוד התורה, אנחנו אכן בוחרים בחיים אחרים.

כמובן אין להכליל וכו', גם בציבור הדתי לאומי יש מיגוון של סוגים כמובן, רק להצביע על תופעה.

אין בכוונתי בדברים אלו לספק את רצונה של הבת רק להצביע על כך שמדובר בשאלות ישנות שכבר עסקו בהם כולם ולא בעיה לסייע לה להשיב…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל