לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

בניית קיר משותף בין שכנים

שאלה:

יש לי סלון וביציאה ממנו יש גינה מקורה בשטח 15 מ"ר. ביני לבין השכן הצמוד יש קיר אבל רק חצי מאורך השטח המקורה. ברצוני להשלים את הקיר (2.5 מטר אורך) כדי לסגור את החדר. השכן הסכים שאבנה אך לא רוצה להשתתף בעלות. כפי הבנתי מוסכם על כל הפוסקים שהוא ישלם רק שהוא יסגור גם חדר (שאז זה הנאה משמעותית). והמחיר יקבע לפי עכשיו ולא לפי המחיר שיהיה בעוד כמה שנים שהוא יסגור.
השאלה כזאת. עלות בניה של זה הכי זול שמצאתי היא 5000 ש"ח. אם בסוף אחליט לבנות בעצמי במו ידי (אני גם יודע לבנות) אוכל לדרוש חצי כפי ההצעה הנ"ל (2500 ש"ח). כי השכן טוען שהוא ישלם רק את עלות החומרים במידה ואני אבנה בעצמי.
עוד דבר ראיתי שמצטטים שכן ניתן לגבות לפי הצמדה למד"ד. האם זה נכון ואיזה מדד הכוונה. מדד המחירים לצרכן או מדד תשומה לבניה במגורים?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

יפה כתבת שהשכן יצטרך לשלם על הקיר רק אחרי שישתמש בו או אחרי שיגלה דעתו שרוצה להשתמש בקיר. והתשלום שיצטרך לשלם הוא לפי ההוצאה שהוצאת עכשיו ולא המחיר בעתיד. 

אם אתה בונה בעצמך מותר לך לגבות ממנו מחיר עבור הבנייה לפי המחיר שעולה עכשיו פועל לבנות את הקיר, כיון שהוא נהנה מהבנייה שלך ומותר לך לגבות תשלום עבור הבנייה שאתה בונה.

יש פוסקים שמתירים לגבות את המדד של המטבע, דהיינו אם יש פיחות גדול במטבע אחרי זמן רב מותר להוסיף את הדד של המטבע מזמן הבנייה ועד זמן התשלום.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל