לתרומות לחץ כאן

גודל מעלת בעלי תשובה

שאלה:

שלום הרב,
אני ב"ה חוזרת בתשובה כבר 3 שנים ועדיין אני לפעמים בתחושה של צער מסויים בגלל הידיעה שלא משנה כמה אשתדל תמיד יהיו חטאים שאעשה או חטאים מהעבר או בבין אדם לחברו שאני אפילו לא זוכרת ורק ייסורים מכפרים או לחילופין חטאים מגלגול קודם ואני פשוט בתחושה שלכאורה אין מנוס מלסבול חלילה או בעולם הזה או בעוה"ב וזה מכניס אותי לפעמים לפחדים. אשמח לדעת מה השקפת התורה על זה..

תשובה:

מדהים מה הכח של היצר הרע… הוא יודע להזכיר לך "כל עוון וכל פשע" כדי לשבור אותך, אבל הוא אף פעם לא יאמר, איזה כיף שקמתי היום, בירכתי והתפללתי ושמרת ונזהרתי, ואני בת של מלך, וג'ו ביידן עם כל ה500 איש שמלווים אותו מעולם לא מניח תפילין ולא אומר אמן ולא מברך וכל חייו הבל וריק… כל זה היצר הרע שלך שוכח לספר…

אין אדם יותר אהוב אצל בורא עולם מבעל תשובה! אין! תנסי רגע אחד לשים את עצמך במקום בורא עולם, וכי את באמת חושבת שכאשר הוא רואה אדם שחוזר בתשובה, משנה הרגלים, חיים, קשרי ידידות ומשפחה, הופך עולם בשביל לבוא לבורא עולם, יזכרו לו עוונותיו הראשונים? וכי אפשר לתאר את הנחת רוח שאדם זה עושה לבוראו? הרי זה לאין ערוך יותר מאדם שחוזר בתשובה על חטא ספציפי כזה או אחר, מדובר ממש במסירות נפש! כשאני פוגש בעל תשובה אני דבר ראשון מבקש ממנו שיברך אותי! תן ברכה!

כח התשובה הוא עצום לכפר על כל החטאים, וגם חטא שנאמר עליו שתשובה תולה ויסורים ממרקים, והיינו שלא די בתשובה לבד, לדעתי פשוט שכל בעל תשובה ריצה כבר את כל סאת היסורים שנקבעה לו, הלחץ בבית עם ההורים, עזיבת החברה וההרגלים, כל זה יסורים גדולים שכוחם עצום בכפרת כל העוונות, ואין לי ספק שאדם כזה נקי וצח לגמרי!

עלי והצליחי בדרכך הטובה, עבדי את ה' בשמחה בלי לחץ ופחד, כי שכרך הרבה מאוד!

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *