לתרומות לחץ כאן

מעבר בחנית בנין לבית הכנסת

שאלה:

שלום וברכה
לבית הכנסת בקהילה שתי פתחים אחד ראשי מקדימה ואחד אחורי. הפתח האחורי הוא בחניה של בנין. נכנסים דרך הפתח האחורי עשרות ויותר מכך אנשים ביום, וגם רבים עוברים דרך שם כדי לקצר לצד השני (זה לא ממש לתוך בית הכנסת אלא לרחבה שלו. ויש שם גם גנים וישיבה).
כבר שנים שעוברים שם כמויות גדולות של אנשים מדי יום.
אומרים שהשכנים מקפידים על כך. יש שלט בכניסה לחניון שאסור להחנות שם רכבים מכיון שבאי בית הכנסת והגנים היו מחנים שם. לאחרונה הם גם שמו מחסום לרכבים.
למעבר רגלי אין שלט רק אומרים שהדיירים מקפידים על זה ורבו עם עוברים פעם. על השער של הכניסה כתוב 'אין כניסה למוסד החינוכי מכאן' (כנראה שייך לישיבה)
האם יש בעיה לעבור שם רגלית? (מצד שני יכלו אם רצו גם לנעול את השער הזה ולא עושים כך. יש רב מרא דאתרא ולא שמעו שאומר על כך משהו יתכן שאף הוא בעצמו עובר שם)

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לזרים לחנות בחניה פרטית של בית משותף. לגבי מעבר: אם השכנים תלו שלטים שאסור לעבור בחנייה, ודאי שאין כל היתר לעבור שם, ומותר לבעלי החנייה להחליט שלא יעברו זרים, כמו כל רכוש פרטי שמותר לבעלים לאסור על אחרים להשתמש. והעובר נגד דעתם של השכנים עובר באיסור גזל, ואם זה בארץ ישראל עובר באיסור של לא תסיג גבול רעיך.

בהצלחה.

מקורות:

 

ראה כאן שהבאנו בהרחבה שאסור לעבור דרך בחדר מדרגות. ונראה שמותר לעבור דרך חנייה פרטית, אבל אסור לחנות בחנייה פרטית של בית משותף. ובמקרה שמקפידים על מעבר בחנייה אסור לעבור כלל דרך החנייה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל