לתרומות לחץ כאן

כח הרצון

שאלה:

שלום הרב
האם מה שאומרים שע"י כח הרצון אפשרי לעשות הכל הרי כל אדם רוצה כסף א"כ אז למה לא נהיה עשיר הרי ברור שרוצה וכן אם אדם ירצה להרים מטוס הוא יצליח? וכן אם ירצה לדעת את כל התורה ביום אחד ?
תודה רבה

תשובה:

ראשית חייבים לדעת שהמשפט "אין דבר העומד בפני הרצון אין לו מקור ביהדות". המשפט הכי קרוב לזה הוא בזוהר שם כתוב "ברעותא תליא מלתא", גם אם נסביר זאת על הרצון האנושי ולא האלוקי, עדיין לא אמרנו שאין דבר העומד בפני זה, אלא שכל דבר תצליח בו לפי מידת רצונך, בלי שאיפות חזקות, החלטות חזקות, שום דבר לא מצליח, זה ודאי נכון. כך שכל רצון צריך להיות מושכל ומותאם, אבל צריך רצון חזק להתקדם ולהצליח, בלי זה אין כלום.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אבל ראיתי כתוב בקובץ אגרות חזו"א חלק א מכתב יז שאין דבר העומד בפני הרצון וכן בספר הזכרון לבעל המכתב מאליהו חלק א עמוד רלב במכתב של הרב דסלר [בענין הקמת ישיבה לספרדים] שאין דבר העומד בפני הרצון [המכתב מתחיל מעמוד רלא]

  2. זה ביטוי רווח אבל לא קיים במקורותינו, ולכן יש לתת לו את המשקל הנכון, כביטוי כוונתם היא שלרצון יש משקל עצום ומכריע בהגשמה.

  3. אין דבר העומד בפני הרצון, על פי משנת רבי נחמן מברסלב הכוונה היא שלא משנה מה, גם אם לא הצלחת עדיין כפי שרצית, עדיין אם הרצון שריר וקיים, אותו הקב"ה רואה ומחשיב כעיקר ואין שום כח במציאות שיכול לערער אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *