לתרומות לחץ כאן

תיקון צנרת ראשית ותשלום וועד הבית ליח"ד מחוץ לחד"מ

שאלה:

שאלה מס' 1: יש לי דירה שמחולקת ,לשלוש חנויות ויחידת דיור וחדר סופרים ,הכניסה לשלושת החנויות אינה מהבנין אלא מהרחוב ישר אל החצר הפרטית של החנויות, ועד הבית מבקש ממני תשלום עבור כל אחת מהחנויות וגם מהיחידת דיור וגם מחדר הסופרים 100 ש"ח (המחיר של כל דייר בבנין)עבור כל אחד סה"כ 500 ש"ח
האם הועד צודק וכל אחד מהדירים צריך לשלם גם אם הוא לא משתמש בשרותי הבנין כלל או יש חילוק ורק הדירים שמשתתפים צרכים לשלם?
שאלה מס' 2: היחידת דיור נמצאת בקומה מינוס אחד ,כתוצאה מקריסה של בור ביוב שנמצא בתוך החצר של הדירה העליונה (הנכס הוא שתי קומות :קומת קרקע וקומה מינוס 1) הוצפה כל היחידת דיור בלכלוך של הביוב דבר שגרם לדיירים ללכת להורים שלהם ולנו לתקן את הנזק של הביוב שעלה 6000 ש"ח ,לאחר בדיקה גילינו שהנכס שלנו לא משתמש בבריכת הביוב הזו
כאשר דיברתי עם ועד הבית הוא לא היה מוכן לשמוע בטענה שזה לא קשור אליו וחוץ מיזה הוא אמר שלא כל הדירים של הנכס משלמים (ראה שאלה 1)
ולכן מבחינתו יש חוב וזה לא בעיה שלו
האם הועד צריך לשלם את התיקון או השכנים או רק אני מגלל שהבור ביוב נמצא בשטח שלי למרות שאנחנו לא משתמשים בו?
שאלה 3: ביחידת דיור היתה בעיה ,סתימה בביוב לאחר בדיקה של איש מקצוע גילינו שבקומה למטה אצל השכן בגינה עובר צינור הביוב שיורד מהיחידת דיור ובגלל שהאדמה צנחה אז התנתק הצינור למטה בחצר של השכן וכל הביוב ירד לאדמה במקום לבור הביוב, האינסטלטור בקש 3000 ש"ח כדי לתקן מי צריך לשלם אני בעל היחידת דיור או השכן למטה שאצלו נעשה הנזק או הועד ?

תשובה:

שלום וברכה,

בעלי יח"ד שאין להם כניסה מהחדר מדרגות ולא מהחצר המשותפת של הבניין ולא נהנה מהניקיון והתאורה של הבניין, לא חייב לשלם הוצאות שוטפות של תאורה וניקיון. אבל יח"ד אלו יהיו חייבים לשלם הוצאות חריגות של תיקון רכוש המשותף, ולכן אם אירע תקלה במעלית או שנסתם בור ביוב או פיצוץ בצנרת הרשאית כל הדיירים חייבים לשלם כולל היח"ד שמנותקים מהחדר מדרגות.

ולכן במקרה שלך אתה לא חייב לשלם הוצאות שוטפות, אבל הוצאות החזקה אתה חייב.

לגבי הצינור שהתנתק אם הצינור הוא פרטי בעל הצינור חייב לתקן, כיון שלא ניזוק על ידי שום אדם. ואם הצינור הוא משותף, חייב וועד הבית לשלם על תיקון הצינור.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. דיירי הבניין הם שותפים לכל החזקת רכוש המשותף ועל דעת כן השתתפו, ולכן כל בעלי השותפות חייבים להעמיד את המעלית שע"ד כן השתתפו בבניין.

  2. ולכן הדירה עצמה והיחידות דיור שמשתמשים בבנין יהיו מחויבים בהחזקה ואילו היח"ד שלא משתמשים בבנין יהיו פטורים.
    הרי הדירה עצמה כן משתתפת

  3. אם היח"ד נוספה אח"כ לבניין ובעל הדירה משלם, הוא לא צריך לשלם על התחזוקה של הבניין אם היח"ד מחוץ לבניין. התשובה הנ"ל התייחסה ליח"ד שנבנו מהתחלה ולא ליח"ד שנוספו אח"כ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל