לתרומות לחץ כאן

ספק מול חוזה שכירות

שאלה:

שלום וברכה
שוכר ששכר דירה במשך שלוש שנים בכל חוזה ל12 חודשים, החוזה הראשון התחיל החודש תשיעי והסתיים בחודש תשיעי והחוזה השני התחיל בחודש תשיעי והסתיים בחודש תשיעי, בחוזה השלישי הגיע המשכיר חודש לפני (שני הצדדים ידעו שמדובר בחודש לפני סיום החוזה) ונחתם חוזה ל12 מחודש 8 עד חודש 8 (כך שלמשכיר יש צק מיותר) השוכר טוען שעליו לפנות את הדירה בחודש 9 מפני שזה טעות בחוזה והראיה שיש ציק מיותר ביד המשכיר והחוזה ההאחרון נחתם ל12 חודשים ועל חודש תשיעי היה חוזה כפול, המשכיר טוען שעליו לפנות את הדירה בחודש שמיני מפני שכך כתוב בחוזה וכך נחתם ואין זו טעות מפני שהשוכר ידע שהחוזה נחתם חודש לפני.
מתי על השוכר לפנות את הדירה?

תשובה:

שלום וברכה,

בחוזה כתוב שמתחיל בשמיני ומסתיים בשמיני, ולכן המקח של השכירות חל עד השמיני בלבד. התשלום לא מהווה ראיה אלא במקרה שלא היה חוזה, אבל אם יש חוזה אין התשלום קובע. 

מקורות:

בשו"ע סימן שיב סעיף א בואר שאם לא קבעו זמן השכירות, התשלום יכול להוות ראיה על תקופת השכירות. אולם אם קבעו זמן לשכירות התשלום ודאי לא מהווה ראיה נגד החוזה. ורק יש לדון האם להחזיר את התשלום. ובנוזף מצאנו בסימן שיז אם יש ספקות לגבי תקופת השכירות שהמשכיר שהוא בעל הקרקע ידו על העליונה, והשוכר הוא המוציא ועליו הראיה. ואם הספק לגבי התשלום השוכר הוא המוחזק. במקרה הנ"ל זה לא גרע מספק בתקופת השכירות שהמשכיר הוא המוחזק. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל