לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – חתן וחמיו

שאלה:

שלום וברכה!
במשפחתינו שהיא די גדולה ב"ה יש בעיה של נתקים ביני לבין כמה מילדינו . הקשרים רופפים וכמעט חסרי משמעות מבחינתי. הכבוד שלהם הוא מלאכותי ובקושי יש איתם תקשורת. אבל לא זה הנושא. אחד החתנים שלי הוא בעל מידות טובות, בן תורה אמיתי ואהוב עלי ממש, נשוי לא במקרה לבתי שהקשר שלי איתה תמיד היה טוב. הוא הקשיב לאחת השיחות עם אשתי בשבת והבין את עוגמת הנפש שלי ובאופן טבעי העיר הערות וביקש להזדהות איתי כנראה. אישתי העירה לו בצד שזה נשמע כאילו הוא מעין עובד רווחה שמתייחס אלי קצת בחמלה. זה הרי לא עולה בקנה אחד, גם לרחם על אבא וגם לכבד אותו. כלומר הוא נחשף להיבט לא כל כך נחמד בהיכרות שלו איתי ומצד שני נדרש להתייחס אלי בכבוד על פי תורה. אני מצדי ממש לא מקפיד עליו חלילה, ובטוח שהוא אמר מה שאמר בתמימות ובטבעיות. ותהיתי, לכאורה מה היה נכון מבחינתו: להעלים עין מצד שזה לא עניינו, או להראות מעורבות אבל עם חשש שמא זה ייקלט לא טוב על ידי. ומעניין, פעם בצעירותי שיבחתי איזה רב בפניו לאחר שסיים את דרשתו, והוא הגיב בפנים זועפות. בזמנו לא הבנתי מדוע. אולי זה היה כאילו: מי אני לעומתו שהוא ייזקק לפירגונים שלי. בקיצור, זו כמובן לא שאלה מעשית, אבל מסקרן אותי לדעת מה גובר על מה. הרגש הטבעי של החתן שנוטה להזדהות איתי או החובה שלו לשמור על מרחק מצד שאני דור מעליו?

תשובה:

לדעתי ולטעמי האופן בו הוא נהג זה האופן הראוי, ואשריך שיש לך חתן כזה נעים ונחמד. ומה שבעבר פעם הראה פנים זועפות, הפרשנות שלך בענין ממש מרחיקת לכת!!! יכול להיות שלא היה לו מצב רוח, או שאפילו לא ממש שמע מה אמרת, או כל סיבה אחרת! לא תכעס עלי אם איעיז כנגדך ואומר שבעיני מחשבה זו שלך מעידה אולי על סוג של חסך, אולי בטחון עצמי ירוד או חשדנות יתר שיש לך, ויתכן שזה גם גורם לך לקשרים רופפים עם חלק מהמשפחה. כדאי להתייעץ על הענין הזה. הקשר צריך להיות טבעי וזורם בלי לחשוב על כל מילה ובלי לחשוב מה השני חושב עלי וכו'.

בהצלחה רבה מאוד, ואנא אל תשלים עם הקשרים הרופפים, תתייעץ עם רב חכם איש מקצוע וכדומה, איך משקמים! דם זה לא מים, ומשפחה זה הדבר הכי חשוב שיש לאדם!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל