לתרומות לחץ כאן

הוצאות חיזוק בנין בהרחבת בנייה

שאלה:

אני גר בבנין משותף שבו התחלקו השכנים ברכוש המשותף, כך שאני קיבלתי את קומת הגג, והשכנים למטה קיבלו את השטח בקומת העמודים, וכאשר באתי לבנות על הגג, חייב אותי המהנדס לחזק את העמודים בקומת קרקע, ולטענתו היות ומדובר בבנין ישן של 40 שנה חייבים חיזוק בכל מקרה, וכעת השכן שקיבל למטה שטח לא מסכים לכך, כיון שזה מקטין לו את השטח לבנייה, ולטענתו הבנין לא צריך חיזוק ורק בגלל הבניה שלי צריך חיזוק. השאלה היא א.האם הוא צודק בטענה שלו ב.גם אם נניח שרק בגלל הבניה צריכים חיזוק, האם אני יכול לכפות עליו. ג. האם אני יכול לבקש ממנו ומשאר השכנים השתתפות בעלות החיזוק.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

השכן התחתון חייב לאפשר לעשות עמודים ולחזק הבניין, כדי שהשכן העליון גם יוכל לבנות.

אם כולם נהנים מהחיזוק של הבניין, חייבים כולם להשתת בהוצאות של חיזוק הבניין. אם שאר השכנים לא נהנים כלל מהחיזוק של הבניין, אם בונים כולם בהנף אחד, כולם משתתפים בהוצאות החיזוק של הבניין. אם לא בונים כולם בהנף יד אחת, והחיזוק הוא לטובת העליון בלבד, לא ניתן לחייב את כל השכנים בהוצאות.

בהצלחה.

מקורות:

השטח המשותף התחלק בין הדיירים, ולכן השכנים שמרחיבים לצדדים חייבים לאפשר לך לבנות על הגג, ולכן אינם יכולים לעכב עליך בעמודים, משום שאין אפשרות שהם יקבלו הרחבה והעליון לא יקבל זכות הרחבה, ואין זה בגלל הבנייה לש העליון אלא בגלל החלוקה של כל השכנים ברכוש המשותף. 

לגבי השתתפות בהוצאות העמודים, אם כל השכנים בונים בהנף יד יכול לכפות על השכנים להשתתף בחיזוק הבניין, כיון שהחלוקה נעשית בצורה שכל אחד צריך להמציא אפשרות לכל שכן לבנות, ולכן צריכים כולם להשתת בהוצאות של חיזוק המבנה כדי שהעליון יוכל לבנות. אם כל אחד בונה לבדו, הרי זה חלוקה שכל אחד נושא בהוצאות הבנייה שלו, ואם החיזוק של הבניין הוא לטובת הדייר העליון בלבד לא יוכל לחייב את השכנים בהוצאות. ואם כל הדיירים נהנים מהחיזוק של הבניין כולם חייבים להשתתף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל