לתרומות לחץ כאן

שכח להעביר את המקרר למצב שבת

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אדם ששכח לכבות את האור במקרר, ויש שם מאכלים נצרכים, שבלעדיהם אין סעודות שבת. מה הדין? יש לציין שהשאלה היא על המקררים החדשים שהנורה לא תכבה בהם אלא במעבר למצב שבת בלחיצה ממושכת על שני כפתורים דיגיטלים הממוקמים על גבי הדלת מבחוץ.
תודה

תשובה:

שלום וברכה

חשוב לציין שהבעיה במקררים האלו אינה רק הנורה, אלא יש במקרר הרבה מאוד חיישנים שמופעלים באופן ישיר ומידי על ידי פתיחת המקרר, ולכן מקררים אלו חייבים התקן שבת של מכון מוסמך כמו המכון הטכנולוגי של הרב הלפרין או משמרת השבת!

במקרה ששכחו להעביר למצב שבת, ניתן להקל להביא גוי ולרמוז לו שלא בדרך ציווי שיפתח את המקרר, משהו בסגנון: "וואו, כל כך חבל ששכחו להעביר למצב שבת ועכשיו אסור לנו לפתוח"…

מקורות:

ראה מה שכתבתי בזה כאן בהרחבה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה יישר כוח,
    ומה הדין לגבי המשך השבת?
    האם מותר לסגור את המקרר לאחר מכן על ידי גוי כדי שמאכלים לא יתקלקלו? ובהנחה שמותר, והגוי סגר לאחר מכן, הרי לא הגיוני כל פעם מחדש לקרוא לגוי כדי לאכול…
    איזה פתרון מעשי קיים? אם בכלל..

  2. הפתרון המעשי הוא להוציא מה שצריך לשבת ולהעביר לשכנים… כמובן מה שקריטי… מוותרים על שתייה קרה זמינה וקרטיבים… אי אפשר גם להעמיס על השכנים יותר מידי. ואז סוגרים על ידי גוי.

  3. לא מבין ושואל מתוך סקרנות:
    1. אם הגוי הבין את הרמז והעביר את המקרר למצב שבת, איזו בעיה יש בהמשך השבת? המקרר כבר במצב שבת…
    2. נדמה לי שאפשר לבקש מקטן שיפתח או יפעיל למצב שבת. אבל אני לא בטוח. זה נכון?

  4. אבל זה אותו דבר גם בפעם הראשונה. כלומר, גם בפעם הראשונה כשמוציאים מהמקרר מה שנצרך, זה כתוצאה מגוי שעשה מלאכה לטובת ישראל. אני לא רואה מה ההבדל. אתם מתכוונים לזה שאם יש צורך גדול וזה חד פעמי, וע"י גוי זה בסדר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל