לתרומות לחץ כאן

קיבוע ספר במצב פתוח באמצעות משטח בשבת

שאלה:

■ מי שלומד בספר-קודש במהלך-השבת,
ורואה בו חידוש, ורוצה לזכור את החידוש
כדי לעיין בו במוצאי-שבת,
כן מותר לו במהלך-השבת:
לסמן את מקום-החידוש
עם קיפול דף מדפי-הספר,
או עם פתק-סימניה.
[.ידועה הוראת הגרש"ז אויערבך,
שכל פעולה-סטנדרטית שהיא כחלק-מהעשייה,
-אף שתכליתה היא לצורך הכנה, אין בה איסור.].
■ שאלה בנושא קרוב:
אם קיים אצלי ספר
שהצורה-הטבעית שלו,
כאשר לא מחזיקים אותו פתוח,
היא צורה סגורה-לחלוטין.
ודהיינו שאם תעיין בו בעמוד מסוים,
ואז לרגע תעזוב את הספר על השולחן,
-הוא יסגר לחלוטין,
כך שהכריכה-החיצונית תהא העמוד שהכי למעלה.
■ השאלה: האם על ספר-כזה
מותר להניח שקף/לוח-פלסטיק-כבד-שקוף,
בשביל לקרוא בספר דרך השקף/לוח-הכבד [כי זה נוח לקרוא דרך הפלסטיק.
כמו לדוגמא אם קיים פלסטיק-מגדיל בתוך השקף
שמגדיל את גודל-הטקסט בספר.],
-למרות שלאחר הנחת השקף/לוח-הכבד
מעל-הספר-הפתוח,
-לפרק זמן מספיק ארוך,
-יותר הספר-הזה לא-יסגר-מעצמו
-כך שהכריכה-החיצונית
-תהא העמוד שהכי למעלה,
-ודהיינו שגם אם תזיז
את השקף/לוח-הכבד
מהמצאות מעל-הספר-הפתוח,
הספר עדיין ישאר במצב-פתוח.
בכל עת שקוראים בספר
קיימים רק 2 עמודים
גלויים-לקריאה במצב-הפתוח,
לכן השקף/לוח-הכבד
מקבע 2 עמודים שונים בכל פעם,
לפי קצב התקדמות הקריאה בספר.
-האם זה מותר או אסור
לקיים כך במהלך השבת?

תודה.

תשובה:

מותר לעשות זאת בשבת.

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל