שאלה:
לענין מוקצה למה לא מועיל יחוד לבעח ולכלים כן מועיל מה החילוק?
תשובה:
שלום וברכה
יש שאכן הקלו בדבר שמיוחד לכך כמו חיית מחמד, בשו"ת הלכות קטנות חלק א סימן מה כתב:
שאלה אם מותר לטלטל בהמה חיה ועוף לתינוק לשחק בו בשבת. תשובה מדברי התוס' במציעא (מ"ו: ד"ה פירי) נראה דקרי ליה לשור כלי דכל שעושין בו איזה דבר ומיוחד לכך כלי מיקרי והא [שבת קכ"ח: או"ח סי' ש"ח ס"מ] דמדדין עגלים וסייחין מדידין אין מגביהין לא משום דלאו לצורך גופו ומקומו הוא אלא לצורך עצמו של איסור (עיין בשו"ת ר"ח אור זרוע ססי' פ"ב מש"כ בשם הרא"ש):
המחלוקת נובעת מכך שיחוד לדבר שאינו עיקרו, יש שסברו שאינו מועיל, והבעל חי לעולם אין עיקרו לליטוף, הוא קיים כי הוא קיים…