לתרומות לחץ כאן

מערכת יחסים קרובה עם הורים מאמצים

שאלה:

בעלי בבחרותו גדל אצל משפחה שאימצו אותו לא רישמית אבל קירבו מאוד ותמכו ,ב"ה התחתנו הקמנו משפחה והיום בעלי יכול לשבת עם האישה הזו לשיחות גם סתמיות וגם ריגשיות האם זה מותר עפ"י הלכה לשוחח איתה ככה? כי אין קירבה, היא לא האמא מצד שני היא מבחינתה נהנית להרגיש כמו האמא וגם הוא רוצה את הקשר הזה אשמח לדעת מה ההלכה במצבים כאילה בנושה שיחה בין איש ואשה זרים(שפה יש קירבה ריגשית) האם יש קשר לדין הורים או לא?

תשובה:

שלום וברכה

לפני שניגש לתשובה אני רוצה להסביר את שאלתך ומהיכן היא באה, וזה חשוב לך מאוד לדעת! ועוד יותר חשוב לבעלך.

את לא שואלת את השאלה מהמקום ההלכתי, כיון שגם את מבינה שאין זה תפקידך להיות המשגיח של בעלך ולראות כיצד הוא מקיים את מצוות ה'… את מרגישה באופן שגוי לגמרי, שכאשר יש לבעלך ערוץ פתוח עם אותה אשה שגגידלה אותו וקירבה אותו, זה בא על חשבונך… זה כביכול נכנס בתוך הזוגיות שלך. זו תחושה טבעית במובן הזה שקינאה נשית היא אחד הכוחות החזקים בטבע, אבל צריך לדעת לאפיין את זה.

וכאן השגיאה הגדולה. צריך לדעת, שכל אדם יש לו מעגלים שונים בחיים, ואף אחד לא נוגע בשני.

יש לו את מערכת הקשרים שלו עם רבותיו, יש לזה סגנון ושיח והתענינות מסוג אחד, ויש לו עם חבריו, עם אשתו זו מערכת בפני עצמה עמוקה ומסועפת, ויש לו את המערכת והשיח עם ילדיו, ויש לו את המעגל של ההורים. כאן אנשים אחרים ממלאים את הפונקציה הזו, אבל זה לגמרי במעגל של הורים ואין לזה שום קשר עם המעגל שלך! זה לא נוגע ולא פוגע.

מתי זה כן יכול לפגוע וכאן צריך זהירות! כאשר לא נשים לב לטבע הגברי, שהוא גם יש לו כוחות טבעיים מובנים…

כאשר הגבר מרגיש תחת ביקורת, בעיקר בתחום זה שלא סומכים על נאמנותו וכו', הוא משתבלל, זה לא גורם לו לרצות ליותר קשר ופתיחות אלא להיפך, הוא מרגיש דחוי הוא מרגיש כעס וחוסר ענין. ואז.., הוא מחפש את המשענת במקומות אחרים וחבל.

לכן, במקום לעשות את הטעות הזו ולערבב בין המעגלים באופן שגוי וחסר בסיס, יש לעשות את ההיפך, לתת לבעל את כל הרגש, אהבה, רוגע נעימות זוגיות טובה, ערבים נחמדים של ארוחות משותפות, הליכות משותפות, גלידה במרפסת ובכלל, קירבה נפשית, רוגע שחרור ושוב שחרור, לא ביקורת! המון אימון ועוד אימון! ואז את כל מה שצריך למצוא בזוגיות הוא ימצא אצלך, וכל הדיבורים שיש לו עם הוריו המאמצים, גם בענינים אישים ורגשיים, זה תמיד אצלו במעגל ההורי ואין לך מה לחשוש מזה כלל.

על עצם ההתנהלות מול הורים מאמצים בנוגע לשאלתך, אם הוא ירצה ישאל אותי או את רבותיו, אין לך שום קשר עם הנושא הזה.

ברכה והצלחה וחיים טובים ומאושרים!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל