לתרומות לחץ כאן

הזמין כרטיס ולא בא לקחת

שאלה:

שלום.
ביקשתי מהבנק שלי שינפיקו לי אשראי מסוג דיירקט, וידעתי שזה מגיע לבנק ואני יצטרך להגיע לשם לקחת את זה, היות וביקשתי שישלחו לי את זה לבית ונאמר לי שאני חייב יהיה להגיע לקחת את זה, אז ידעתי מראש שחייב להגיע לבנק.
ידעתי גם באותו רגע בו ביקשתי שינפיקו אשראי דיירקט[במקום האשראי הרגיל שלי], שייתכן ולא אגיע לקחת אותו, כי הדבר לא כ"כ נח לי להגיע, אך בכל זאת ביקשתי שינפיקו לי, על הצד שאולי אלך לשם, כי כרגע האשראי שיש לי אני יכול רק להוציא כסף, ולא לגהץ.מסיבות שלי, לא קשור לבנק, הבנק מאפשר לי לגהץ, אני מעדיף לגהץ רק בדיירקט.מסיבות שלי.

כעת, לא לקחתי את האשראי[עבר די הרבה זמן] וגם לא מסתדר לי לקחת אותו, יש לי טורח בזה, מכמה סיבות.אך טכנית אני יכול להגיע.

האם אוכל לבקש מהבנק שינפיקו לי אשראי דיירקט של חברה אחרת, אותו הם ישלחו לי לבית,
או שמא יש כאן גזל, בין בדיני אדם ובין בדיני שמיים, של חברת האשראי או הבנק הקודמים שהנפיקו כבר אשראי ונמצא שיילך לפח[וכל העלויות הכרוכות בכך, דין פרוטה כדין מאה]?
והאם כחלק מהשירות שלי אני יכול גם לעשות כזה דבר להתחרט על דבר שמראש ידעתי שאולי אתחרט ולא ידעתי במאה אחוז שאצטרך, או שאני חייב להגיע כעת פיזית לבנק וזהו כדי שלא אצטרך להנפיק חדש אחר ושוב לחייב עלויות וכו' [ אני מקבל את הכל בחינם, בלי עלויות הנפקה וכו', אז מסתמא מישהו יידרש לשלם את זה הרי זה עולה כסף כל הפרוצדורה]?

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לך להזמין כרטיס אחר שישלחו לך עד הבית, כיון שהחברה שמנפיקה לא דורשת תשלום על ביטול, הרי זה הוכחה שהנפקת הכרטיס הוא שרות שנותנים ללקוחות, ולכן אין חובה לשלם על זה ואין בכך חשש גזל אם אתה עכשיו מזמין כרטיס אחר.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. איך אני יכול לדעת שלא דורשים תשלום על ביטול? והאם חובה עלי לברר דבר זה?

    וגם,
    אם אכן לא דורשים תשלום על ביטול אולי עדיין על פי דין תורה למפרע צריך לשלם גם אם לא דורשים תשלום על ביטול? ואם לא, מדוע לא?

  2. אולי יש לדון מצד דיני שמיים בדיני ממונות,
    שאולי גם שלא ביקשו סכום על ביטול,
    האדם יהיה חייב מיוזמתו לנסות להחזיר את הכסף?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל