לתרומות לחץ כאן

תוספת תשלום על עבודת צבע

שאלה:

שלום הרב.
עשיתי עבודה של צבע ללקוח שעזב דירה מושכרת. המשכיר ביקש ממנו גוון מאוד מסויים שהמשכיר לא היה מחוייב אליו בחוזה. המשכיר התקשר אליי וביקש ממני שאביא לו את הצבע הזה. גם הוא ביקש שאסיים לצבוע ליום אחרי כדי שלא יתחייב לעוד ימי שכירות ויעמוד בהתחייבות. התחלתי לבצע את העבודה בלילה בכדי לסיים ביום אחרי . כאשר התחלתי לצבוע ראיתי שהצבע מאוד שונה מהקיים בעקבות זה נאלצתי לעשות הרבה יותר עבודה מעבר כבר כמעט בגדר של לצבוע הכל מהיסוד וכלל לא חידוש צבע קיים . ביום אחרי ביקשתי בלשון בקשה להוסיף לי עוד קצת עבור העבודה שמעבר מהשוכר והוא טען שאני אדבר אם המשכיר. דיברתי. הוא מתעלם. עשיתי לו גם מלא עבודת שפכטל מעל ומעבר וגם טיפול פיטריה באמבטיה שאני כלל כבר לא מדבר על זה. יכולתי פשוט לצבוע מעל כמו שהרוב עושים ושלום על ישראל.
אני סבור שהמשכיר נוטה לכוון המחשבה שאני בכוונה עושה מחיר זול ואחרי זה מתחיל לגזור קופונים. מה הרב חושב , הוא צריך לתת או לא? אחרי הכל השוכר עשה למשכיר טובה שביקש ממני לעשות את העבודה הזאת . זה היה לתועלת המשכיר.

תשובה:

שלום וברכה,

אם עשית עבודה לשוכר והוספת דברים שהם לטובת המשכיר והשוכר לא היה חייב לעשותם, המשכיר צריך לשלם לך על כך. אלא שאתה צריך להוכיח שהעבודה הייתה הכרחית ולא היה כלול בעבודה הראשונית. אם העבודה הייתה מוטלת על השוכר השוכר יצטרך לשלם על התוספות.

להבא תדע שאם אתה מוסיף עבודות תודיע מראש ללקוח שאתה גובה תשלום נוסף על עבודה נוספת, כדי שלא תצטרך לרדוף אחרי הלקוחות.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל