לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

התחדש

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

התחדש

הפסוק אומר "כי ששת ימים עשה ה' את השמים ואת הארץ" (שמות לא:יז), כי [ב]שישה ימים ה' עשה את השמים ואת הארץ. האם לא אמור להיות כתוב בששת ימים, במקום ששת ימים?

 

שבת מביאה שפע לעולם. השבת הראשונה של היקום נתנה מספיק אנרגיה לקיומו של העולם רק לששת הימים הבאים. כך גם בכל שבוע: עד כניסת השבת כבר לא נותרה אנרגיה לעולם להמשיך להתקיים. השבת נותנת אנרגיה לעולם רק לששת הימים הקרובים.

זה מקביל לסוללה. ברגע שאין בו יותר כוח, החפץ מפסיק להמשיך לעבוד. עם זאת, אם הסוללה נטענת מחדש, האובייקט יכול להמשיך לפעול.

 

על סמך מה שאמרנו, נוכל להסביר מדוע כתוב כי ששת ימים ולא בששת ימים. זה בגלל שבת נותן את הכוח לשבוע הקרוב.

 

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *