לתרומות לחץ כאן

תפילין שימושא רבא

שאלה:

שלום רב
נישאלנו (בכולל) מתי אפשר להניח תפילין שימושא רבא.(שמעתי) שצריך להיות בקדושה מעולה ובגוף נקי וכו'. איך להעריך את עצמנו(גופנו), כדי ליזכות להניח אותם? אפשר להניח כל יום בשעת לימוד הגמרא? לא ניראה כיוהרה? האם לברך עליהם? תודה.
כל טוב. מימון.

תשובה:

שלום וברכה

מותר להניח תפילין שימושא רבה, אין בזה יוהרה כי כמעט ולא ניכר ההבדל, רק בגודל שהוא אצבעיים על אצבעיים בדוקא, צריך להקפיד על גוף נקי באופן כללי בהנחת תפילין, אינני יודע מה מעבר לכך, מקובלים נהגו להניח בשעת תפילת מנחה.

אם יש לזה אפשרות להניח תפילין בשעת הלימוד, הייתי מעדיף להניח אז תפילין של רש"י שהם העיקר להלכה והרי כל רגע מצוה, ואת השימושא רבה להניח רק במנחה [בתפילין שימושא רבה סדר הפרשיות הוא כרש"י אבל בסדר ההפוך, מימין לשמאל של המניח, ולא מימין לשמאל שזה שעומד מולו].

תזכו למצוות ולהרבות קדושה וטהרה.

מקורות:

ראה בילקוט יוסף אורח חיים א עמוד תתט שהביא דברי השער הכוונות דף י ע"ד ודף נב, שהאר"י היה מניח תפילין דשמושא רבא בתפילת המנחה. וכן כתב בפריי עץ חיים ובעו"ת דף לה ובשו"ע הארי. ואמר שאלו התפילין עולים כסברת רש"י ור"ת ועיי"ש. שפירט דרכי עשייתם המופיעים שם בשער הכוונות ומנהג האר"י באופן לבישתם. ועוד האריך בזה עיין שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל