שאלה:
אם הרב מסדר הקידושין היה עד אחד והביאו עד נוסף והרב כתב את שמו ראשון על הכתובה והוסיף אחר כך בכתב ידו את שמו של העד השני האם יש בכך פגם בכתובה?
תשובה:
שלום רב,
בודאי. הכתובה פסולה. הרי החתימה מזוייפת! אם החתן קיבל קנין ובעצם הורה לעדים לחתום על הכתובה הם יכולים לחתום, ואפילו שהם עדיין לא כתבו וחתמו עצם קבלת הקנין כמוה ככתובה חתומה משום שהם רשאים לכתוב ולחתום בלי לשאול אותו. אולם כבר כתב הרמ"א בסי' סו סעי' א' וכן הוא בחלקת מחוקק שם בדעת הרמב"ם שאין לסמוך על קבלת קנין של העדים בלי כתובה חתומה רק בשעת הדחק. לכן, חיביים לכתוב מיד עכשיו כתובה חדשה עם אותם עדים.