לתרומות לחץ כאן

ספק ברכות התורה

שאלה:

בס"ד
במשנ"ב סימן מ"ז ס"ק א' כתב שבספק אם בירך ברכות התורה יברך, בגלל שהוא ספק דאורייתא, ורק אם יכול ישמע מאחר. והיינו דס"ל שגם בברכות אמרינן דהיכא שהוא ברכה דאורייתא יברך. א"כ מדוע כתב שם בס"ק כ"ח שמי שהיה ניעור כל הלילה י"א שיברך בבוקר וי"א שלא יברך . וספק ברכות להקל. מדוע לא נימא שמכיון שזה ספק בברכת התורה שהיא דאורייתא צריך לברך מספק.

תשובה:

שאלה מענינת, מבואר לכאורה כאן שהגם שהוא ספק דאורייתא, כיון שכנגד זה יש ספק לא תשא לפחות לחלק מהראשונים, אין לחייב לברך אלא כשיש חזקת חיוב, ולא במקום ששי ספק על עצם החיוב. וכמו שדנו בזה הפוסקים בסי' סז. פרי מגדים ועוד.

יישר כח, אשמח לשמוע מה יש לכם בענין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל