לתרומות לחץ כאן

שכר גבוה שקיבלת מבטוח לאומי

שאלה:

לפני מספר חודשיי'ם הועברתי כעובד מט"ב מסניף אחד של החברה המעסיקה לסניף אחר באותה החברה.
לצערי היה עבורי קשה בסניף זה להתנהל מול אלה שעבדתי מולם במשרד המשרד מצד נקודות מסוימות שנראו ביחס שלהן הן לעובדים והן ביחס למבקשי שרותי המשרד. משכך עזבתי את המשרד. לפני מספר חודשים לפני עזיבתי שם עבדתי מול אדם קשיש בערך 7 שעות מתוך בערך 20 חודשיות שמיעות לו וכאשר באתי לקבל את חתימת הקשיש על דו"ח השעות ההחודשי סירב לחתום מפאת של"ע שוכח הוא דברים. פניתי למשרד ואמרו שידברו ואם לא ילך הם יפנו לביטוח הלאומי שמודעים למצבו של אותו אדם ושהם יאשרו את השעות. במהלך החודשים האחרונים פניתי שוב ושוב אל המשרד בעקבות שלא זזו הדברים אך המשרד התעלם מפניותי ורק לפני מספר ימים ראיתי שנכנס סכום מהמשרד הנ"ל הגבוה פי 3 בערך ממה שההיתי אמור לקבל. מסתבר וכמעט בטוח שעובדי המשרד הוסיפו ללא חתימת הקשיש סכום השעות הנוספות או חלקן אשר הגיעו לקשיש שבהן לא עבדתי.

עד כה כבוד הרב ענה לי בשאלות קודמות שאם הגעתי לשעות העבודה והקשיש שחרר אותי ויש הסכמה ואישור עובדי המשרד למתן מלא השעות אז מותר לי לקבל זאת. אך פה מסתבר שעובדי המשרד עשו זאת על דעת עצמן, ואציי'ן עוד, צלצלתי לסניף הראשי כשואל שאלה כללית מה עושים אם היה לי בעבר מצב שעובדי משרד בסניף מסוים שלמו לי סך שעות רק על סמך אישורם בלבד (שעות שכמובן לא עבדתי בהם) האם זהבסדר/מוסכם מצד הביטוח הלאומי? ומהתשובה שקבלתי לא הבנתי בוודאות אם זה כן או לא. צלצלתי לחברה נוספת למטבי"ם לברר שאלה זו ונענתי על ידי עובדת המשרד שם שהיא מנועה לתת לי פרטים ושאפנה למשרד שעבדתי בו. רק ששם אם אשאל ככל הנראה אתקל שוב בדחיות והתחמקויות שונות.

מה בבקשה כבוד הרב עושים בעקבות המצב הזה?

תשובה:

שלום וברכה,

אין אפשרות להחזיר כסף לביטוח לאומי, ומצד הביטוח לאומי הם סומכים על המשרד שמעסיק אותך, ואם המשרד שמעסיק אותך זיכה אותך בסכום גבוה – מעבר למה שאתה אמור לקבל אין בכך איסור גזל, ואתה לא צריך להחזיר. 

אתה לא שינת בנתונים אלא הביטוח לאומי הביא לך לפי ההוראות שנתנו להם, ומצידך אין איסור גזל כיון שהם סומכים עליהם והם עומדים מולך ולא מול הבקשה שלך. המשרד שנתן דו"ח מוטעה הוא פעל שלא כדין אבל אתה שלא שינת כלל מותר לך לקחת את כל הכסף, כיון שע"ד כן נותנים לך. 

בהצלחה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל