לתרומות לחץ כאן

נטילת ידים לתינוק / שאיבת חלק בשירותים / שינוי הברת התפילה / טלפון כשר

שאלה:

יש לי כמה שאלות.
תינוק.
א. מאיזה גיל צריכים להתחיל ליטול ידים לתינוקת?
ב. האם מותר לשאוב חלב אם, במקומות שלא מכניסים אוכלים, כגון בית הכסא וכדומה.
שנות.
א. האם יש מהפוסקים הידועים והמקובלים, שמותר לשנות הברה, מספרדית לאשכנזית וכן להפך?, והאם דעת החזון איש שמותר ואף בשם השם צריך?
ב. האם כשמחזיקים פלאפון של הדרן, שיש עליו חותמת ברורה מאחורה, וגם בגוף המכשיר (אומנם פחות ברור), כמובן לצורך עבודה וכו' אחרי התייעצות עם רב, האם יש איזשהו מניעה הלכתית מוסרית ללכת עם זה ברחוב, שלא להכניס את הצורה למקובלות החרדית, שלא ילמדו ממך, שלא יקרר וכדומה…(אני שואל בשביל אשתי, כי אנחנו רוצים לעשות על באמת את רצון השם בעניין, אנחנו משתדלים לא להוציא, מחוץ לבית, וכמובן שהפלאפון האישי של שנינו הוא כשר ועדת הרבנים..)
תודה רבה, ויישר כח, על המפעל הענק והאדיר שלכם, תבורכו.

תשובה:

שלום וברכה

1. מן הדין אין צורך ליטול ידים לתינוק אלא אם כן יש חשש שיגע במזון ויטמא אותו, ראה משנה ברורה סי' ד ס"ק י. וראה שו"ע הרב שם שנהגו להקפיד על כך מגיל חינוך, 6-7 וכ"כ בהליכות שלמה פרק כ אות כה וציץ אליעזר ח"ז סי' ב. בבן איש חי פ' תולדות כתב שמצד הסגולה ראוי לנסות להקפיד גם בקטנים יותר, ובארחות רבנו ח"ג סי' קפד הביא שבבית מרן הקהילות יעקב נהגו להקפיד בכך אף בתינוקות ממש מצד הסגולה.

2. כיון שזה מכוסה כל הזמן מותר.

3. אשכנזי ודאי רשאי לשנות להברה אשכנזית וכך ראוי לו לעשות, זה הרי מנהג אבותיו, אין כל הגיון להתפלל בהברה ספרדית בגלל שמשכילים חילונים החליטו שכך תהיה שפת הדיבור שלנו… החזון איש שהזכרת נוקט שלגבי שם אדנות זה חיוב גמור, כי בהברה ספרדית [לאשכנזים] זה נשמע כשם חול, אדון שלי בלשון רבים. לכן זה לא "אף בשם ה'" אלא בעיקר בשם ה'…

4. אין צורך להתשתגע בענין זה, אבל בהחלט אין צורך להבליט מכשיר כזה שהיתרו הוא בדיעבד גם לצורך עבודה [בעיני גם מי שמשתמש באינטרנט כשר גם מעבר לצרכי העבודה אלא סתם להתנהלות בחיים מול בנקים, קופת חולים קניות נדרשות וכו', די לו במחשב הביתי ולא צריך מכשיר כזה, זה מזיק לנפש הגלישה הבלתי פוסקת הזו והזמינות הזו לווטצאפ].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל