לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

טבילה ללא יחסים כלל

שאלה:

שלום, לצערי לאחר הרבה שנים ובע"נ לא מעט ילדים, הגענו לנקודת האל חזור. אני מטופלת זמן ארוך, לאחר שנים של סבל גדול מאד והתעללות נפשית שעברתי הוא אובחן כבעל הפרעת אישיות ואיני מוכנה לחזור ולחיות איתו. לצערי גירושין לא על הפרק כרגע (ילדים, מצב כלכלי). איך עלי לנהוג מבחינת טבילה? לטבול למרות שאיני רוצה ומסוגלת לאפשר לו להתקרב ולו למגע קל? או לא ללכת…. מניחה שנעבור זמן רב כך, כחיים בבית אחד ללא זוגיות.

תשובה:

שלום רב,

קראתי את שאלתך בהרבה מאוד כאב, אני בטוח שאתם מטפלים בעצם הבעיה, גם הזוגית וגם הנפשית [יש היום הרבה כלים וכדאי לפנות לבית חם לקבל ייעוץ]. שיהיו בשורות טובות ובעזרת ה' ישועות בקרוב.

לעצם שאלתך, יתכן שאם לגמרי נמנעים יש בעיה של ייחוד ולכן אולי בגלל זה צריכים לטבול.

בשו”ת מהרש”ם (ח”ב סי’ קעח) שנשאל לגבי אשה שלא רצתה ללכת לטבול. ופסק המהרש”ם שיש לבעלה איסור ייחוד אם הוא מתייחד עימה, משום שהסיבה שאין איסור ייחוד בנדה הוא משום שפת בסלו ע”י שהיא הולכת לטבול מעת לעת. אבל זו: “אבל הכא במורדת דאין לו פת בסלו אף על גב דאפשר שתחזור בה מ”מ מקרי אין לו פת בסלו ואסור להתייחד עמה אלא בעדים”. אולם הגרי"ש אלישיב חולק והוכיח שאין סיבה לומר במורדת שתהיה אסורה לו משום יחוד, שהרי החשש ביחוד הוא משום פיתוי, שמא תתפתה ויעברו על איסור. אולם בסיטואציה כזו שהיא תתפתה לו הרי היא כנדה רגילה שאין בה משום יחוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל