לתרומות לחץ כאן

שקר ואמת בהגשת תביעה לביטוח

שאלה:

■ יהודי רוצה להגיש תביעת נכות לביטוח-הלאומי-במדינתו.
■ אבל במהלך הבירור הרפואי
שהוא קיים בשנים האחרונות,
מספר רופאים
מתוך כלל הרופאים שפגש,
רשמו סעיפי-שקר במסמכים הרפואיים שלו,
נגד רצונו של היהודי.
■ זה לא בכוחו עד-כה
להצליח לשכנע את האחראי
על התיק-הרפואי בקופת-החולים
למחוק את סעיפי-השקר
מהזיכרון במערכת הממוחשבת
של קופת-החולים.
■ בזכות סעיפי-השקר-האלו
גדלים-מאוד הסיכויים
שהוא יקבל את קצבת-הנכות מהביטוח-הלאומי.
■ אם הוא כן ישלח את סעיפי-השקר
האלו סביר להניח
שזה יבייש-אותו ו/או ילבין את פניו,
וגם יבייש ו/או ילבין את פני
כל מי שקשור אליו.
אלא שאותם אנשים
שקשורים אליו בנושא הזה
אומרים שיותר חשוב להם
לקבל קצבת-נכות
מאשר למנוע בושה ו/או הלבנת-פנים
של-עצמם ושלו.
■ אפילו עם יוסיף מכתב-הסתייגות מסעיפי-השקר,
מאוד-יתכן שבביטוח כמו יתעלמו
ממכתב ההסתייגות שלו.
משום שההסתייגות שלו
היא דעת-מיעוט לעומת דעת-רבים.
■ הוא כן סובר שישנם
גם דברי-אמת בתיק-הרפואי-שלו,
שבגללם יתכן שביטוח-לאומי-במדינתו
צריך לשלם לו קצבת-נכות.
אלא שלמיטב-הבנתו
הביטוח-הלאומי במדינתו בדרך-כלל
לא נותן כסף לסעיפי-אמת כאלו.
■ הוא יכול לנסות לשלוח לביטוח הלאומי
רק את המסמכים שהוא חפץ להציג להם.
בלי מסמכים שמכילים את סעיפי-השקר.
אבל לערוך את התיק-הרפואי לבד
לפני השליחה,
זה יחסית הרבה זמן עבודה.
וגם אם כן יקיים כך,
סברה שהביטוח-הלאומי
יכולים לדרוש לראות
את כל התיק הרפואי
שנמצא כעת בקופת-החולים,
כמו לפני שעבר עריכה.

1]■■■ האם בהגשת תביעת-הנכות
עם התיק-הרפואי
ומכתב הסתייגות מסעיפי-השקר
-אין איסורים מהתורה ומדרבנן?
2]■■■ האם הוא צריך להשתדל
לערוך את התיק-הרפואי-שלו
לפני השליחה כך שלא יכיל סעיפי-שקר,
-או שחבל על הזמן של כולם,
כי בין כה אם הביטוח יבקש
סביר שהוא יצטרך להראות
את כל התיק-הרפואי כולל סעיפי השקר?

תודה,

תשובה:

אין כל בעיה ואדרבה, הביטוח הלאומי בנוי לכתחילה לפי החלטות הרופאים, וגם אם לך נראה שטעו ומצבך הרפואי שונה, הם מוכנים לשלם לפי הבחנתם של הרופאים שעומדים על דעתם, ממילא אין בזה גזל ופשוט שכל אדם חכם מבין שאם אפשר לקבל קיצבה יותר גדולה לא מתייחסים להלבנת פנים רגעית…

בהצלחה רבה שפע גדול ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

14 תגובות

  1. לא רק "נראה לו שטעו".
    קיימת לו וודאות-מוחלטת שטעו.
    לדוגמא:
    הוא היה עם קבוצה של רבנים-מקובלים-יראי-שמים
    והם ראו יחד
    מספר פעמים פלאות/ניסים על-טבעיים.
    כמובן בלי לקחת כל סוג של סם.
    ואותו יהודי סיפר על הפלאות/ניסים האלו במהלך בדיקה-רפואית,
    והרופא לא ניסה לבדוק
    את אמיתותם,
    למרות שכן-קיבל מספרי-טלפון ושמות של שאר הרבנים-המקובלים שנכחו שם, ובמקום זה רשם שהמטופל מציין שהוא
    "רואה-הזיות-שקריות"
    כבר תקופה-ארוכה.

    וקיימות עוד מספר-דוגמאות להתנהלות-רשלנית
    שבסופה נרשמו סעיפי-שקר
    בתיק-הרפואי שלו.
    קיימת וודאות-מוחלטת
    שנרשמו סעיפי-שקר בתיק-הרפואי-שלו.

    עדיין דעתכם שיפנה
    עם התיק הזה לביטוח?

    תודה,

  2. האם קיים איסור לשון-הרע, בהוספת הסתייגויות
    מסעיפי-שקר בתיק-הרפואי,
    כי הן בעצם גם
    סוג של דיווח על רשלנות
    של מספר-רופאים?
    האם בגלל שזה
    עלול לקחת הרבה זמן וכסף לפנות לאותם רופאים-רשלנים בשביל שיתקנו את סעיפי-השקר,
    -אז מותר ליהודי להוסיף
    הסתייגות מסעיפי-שקר
    בתיק שנותן לביטוח-הלאומי,
    גם בלי ניסיון להוכיח את הרופאים האלו לפני כן,
    כדי שיתקנו את מה שרשמו?
    -הערה: לא ברור שהם יסכימו לתקן משהו בסעיפים שהם רשמו, גם אם כן יפנה אליהם.
    לא-ידוע אם הם התנסחו כך בגלל חוסר-מקצועיות,
    או בגלל זדון-לכפור-ביהדות.

    תודה,

  3. אין להוסיף שום סעיף כזה! כיון שלפי החוק שלהם דעתך באמת לא משנה, וגם אם אתה חושב שהרופא שוגה לגמרי, מבחינתם הרופא קובע, כך שמלבד ענין הלשון הרע שהזכרת, זו גם שטות והבל לעשות זאת, אחד הסימנים לשוטה זה שנותנים לו דבר שווה ערך והוא משליכו לאשפה… על פי חוק מגיע לך כסף, אל תהיה שוטה ואל תזרוק כסף לאשפה….

  4. מה אם אותו יהודי רוצה-מאוד לשרת ברבנות מערכת-הביטחון של המדינה בעוד מספר חודשים/שנים,
    וסעיפי השקר האלו מכתימים-את-שמו-הטוב, ועלולים למחוק את סיכויו להתקבל לתפקיד?
    במצב כזה הוא מוכרח לפנות לכל אותם רופאים ולהוכיח אותם, לפני שהוא כותב מכתב את ההסתייגות הזה?
    -או שקיימת דעה שאין צריך להוכיח רופא-לא-מקצועי
    [רשלן או שהזיד-כנגד-היהדות]
    לפני שרושמים עליו דיווח
    כגון זה?

    תודה,

  5. הנושא כאן אינו הלכתי אלא כלכלי, יש להתייעץ עם יועץ כלכלי מוסמך בשיתוף בן משפחה חכם מה ההיתכנות לעבוד במערכת הבטחון לעומת הסיכוי לקבל עתה כסף טוב, ומה ששווה יותר כלכלית זה יש לעשות.

  6. נשארה-השאלה:
    האם חד-משמעית
    קיים איסור לשון-הרע בשליחת הסתייגות מסעיפי השקר,
    לפני שביקש מאותם רופאים שיתקנו את הסעיפים שהם רשמו?
    או שאם זה הרבה זמן עבודה לנסות לאתר ולהוכיח את אותם רופאים, והם קיימו כאן טעויות שהם בגדר "רשלנות-קיצונית"
    או "זדון כלפי היהדות",
    -קיים "פטור" מלהוכיח אותם על טעותם לפני שמדווח על-כך לביטוח?

    תודה.

  7. אבל מה אם:
    1] היועץ הכלכלי
    יסכים איתו
    שכן חשוב לא להכתים
    את שמו הטוב,
    כי כן קיים סיכוי גדול
    שיתקבל לשירות משמעותי ברבנות מערכת-הביטחון?
    2] הם בכל מקרה יפנו לביטוח הלאומי גם אם לא ברור
    שיצא מזה כסף.
    משמע מ-2 אלו:
    שהוא יהא מוכרח להסתייג בבירור מסעיפי השקר.
    -השאלה החיונית:
    האם מוכרח ליצור קשר עם הרופאים האלו ולהוכיח אותם לפחות פעם 1, ורק אם הם נשארים בעמדתם, יהא רשאי לכתוב עליהם בהסתייגות לביטוח-הלאומי?
    -או שאם זה הרבה זמן עבודה לנסות לאתר ולהוכיח את הרופאים האלו,
    ואולי טעויותיהם הן בגדר "רשלנות-קיצונית"
    או "זדון כלפי היהדות",
    -לכן קיים "פטור" מלהוכיח אותם על טעותם לפני שמדווח על-כך לביטוח?

    תודה.

  8. אם בוודאות כן קיים שם
    מי שכן יתייחס אליה ברצינות,
    -אז כן מוכרח לנסות ליצור-קשר עם אותם רופאים כדי שיתקנו את מה שרשמו?
    -ורק אחרי שביקשתי מהם פעם 1 לפחות,
    שיתקנו את השקרים שרשמו, יהא היתר-מוחלט לעבור על לשון-הרע במקרה-הזה?

    תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל