לתרומות לחץ כאן

קדושה עם הש"ץ

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אם אני מתפלל שמונ"ע עם השליח ציבור, אני חייב לומר 'נקדישך ונעריצך' וכו. או שאפשר לומר ישר 'קדוש קדוש קדוש' ?

נפשי בשאלה מפני שלא פעם ולא פעמיים קרה שלא הצלחתי להדביק לקצב של השליח ציבור וסיימתי את ברכת מחיה המתים ממש שנייה לפני שהציבור אומר קדוש קדוש קדוש וכו.

תשובה:

העיקר זה קדוש וברוך וגם ימלוך, שזו הקדושה עצמה, הפיוט אינו מעכב.

שבוע טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. האם יש לרב ראיה לדבריו
    בסימן קט הרמא פסק שימתין מלהתפלל ויאמר קדושה ואח'כ יתחיל תפילה, והסביר המג'א שכל הסיבה לכך שצריך לשתוק ולענות רק קדוש כמבואר בסימן קכה, לכן כדי לא לגרוע שצריך לומר כל הקדושה ימתין. כמבואר בביאור הלכה קט, ד'ה אבל לכתחילה. וכתב שלכן למנהגינו שאומרים הכל אפשר להתחיל יחד עם הש'ץ.
    ולפי דברי הרב אין הכרח לדברי הרמ'א והמג'א יתחיל עם הש'צ וישתוק ויענה קדוש

  2. מג"א קט ס"ק ט
    בביאור דבריו לבושי שרד או ביאור הלכה שהזכרתי, וכן מחצה'ש בתחילת קכה. שועה'ר קט ס"ס ג ובהרחבה בסימן קכה ס"א.

  3. אינני מבין מה כל זה נוגע לשאלה, וכי אמרתי שלא אומרים הכל? השואל שאל באופן שאינו מספיק לומר אם זה בסדר, והשבתי לו שזה לא עיקר הקדושה ולא מעכב ובשביל הפיוט לבד ודאי לא מםסידים תפילה בציבור, אין בכל מקורותיך משהו כנגד זה.

  4. במחילת כבוד הרב שליט"א.
    רק רציתי להעיר כי פתיחת הקדושה היא לא פיוט, היא בדיוק כמו נוסח כל ברכה וברכה. נכון שאין זה מעכב, אך לא הייתי קורא לזה פיוט, אחר שבזמננו בדרך כלל מקובל שלא להחליף את נוסח הקבע בפיוט.
    נוסח ברכת קדושת ה' ביחיד הוא: אתה קדוש ושמך קדוש וכו', ונוסח הברכה לחזן בחזרת הש"ץ הוא: נקדש או נקדישך וכו'.
    אציין שוב כי הערתי מתייחסת רק ללשון התשובה, ולא לתוכן התשובה.

  5. חידוש לי דבריך שכן אחר כך ממשיכים אתה קדוש או לדור ודור, אבל אני סומך על תלמיד חכם כמותך שמדייק בענין זה. יישר כח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל