שאלה:
שלום רב ותודה מראש
האם תשמיש ב "תשע מידות" . לצורך העניין 'בני שכורה' או 'בני ישנה' [אם אין הבדל הלכתי ביניהם]
אסור רק בקשר לילדים ומותר בכך אם האשה בהריון או לא בימים הראויים לכך, או שבלי קשר אסור לנהוג כך? תודה !!
נ.ב – השאלה היא על לעיתים רחוקות כשיש לו הרגשת צורך ממש והוא, למשל, לא יעיר אותה מרוב בושה /עדינות יתר..
תשובה:
בודאי שאסור. כשחז"ל דיברו חריפות נגד הענין הזה הסיבה היא בגלל שראו בכך דבר שלילי וגס, האשה אינה כלי לפורקן של הגבר ומצות עונה היא כלי לחיזוק הקשר הנפשי בין בני הזוג והשמחה בבית.
שבת שלום ומבורך.
אבל לגבי תשמיש ביום או דברים כגון אלו, יותר קל שלא מתעברים. אני טועה כבוד הרב?
לגבי היפוך השולחן יש שהקלו בזמן שאינו ראוי להריון. כיון שנחלקו בזה ראשונים.
שלום הרב
לכאורא, מדוע שאלת ה9 מידות שונה מדברים אחרים שעליהם כתוב דרך עזות וכד.. (הוא למטה וכד) ושם יש הבדל בין זמן העלול להריון או לא? ישר כח
הסברתי את החילוק בגוף התשובה אם תעמיק בדברים.
האם כשהאישה בהיריון נחשב זאות לזמן שאינו ראוי להריון
נכון
השאר תגובה